תלמידי "יהלום" הצילו את הבז הפצוע שנחת בבית הספר

תלמידי בית הספר "יהלום" בעפולה הגיעו ליום לימודים רגיל שבסיומו הביאו להצלתו של בז מצוי שנחת ליד עמדת השומר בכניסה לבית הספר כאשר הוא פצוע ברגלו. הבז קיבל טיפול ראשוני והועבר לבית חולים לחיות בר בספארי. 

מיד עם פתיחת יום הלימודים בבית הספר "יהלום" ברובע יזרעאל בעפולה התקבלה בשרות הווטרינרי של העירייה קריאה מיוחדת לפיה בז פצוע נמצא סמוך לשער הכניסה לבית הספר. מספר תלמידים מבית הספר שהחלו לזרום לכיוון בית הספר והכיתות הבחינו בבז הפצוע בכניסה לבית הספר ומיד הסבו את תשומת ליבו של שומר בית הספר שפנה למוקד העירוני לדווח על המקרה ואלה העבירו את הפנייה הדחופה לשירות הווטרינרי.
המפקח הוטרינרי שלומי אדרי שהוזעק למקום מצא את הבז כשהוא סובל מפציעה ברגליו, פציעה שככול הנראה נגרמה לו במהלך מעופו או נחיתתה לא טובה על הקרקע בעת שניסה למצוא מזון.
הבז פונה לרופא הווטרינר העירוני בעיריית עפולה ד"ר יואל בנט שהעניק לו טיפול ראשוני ומיד עדכן את הרשות לשמורות הטבע. בהמשך הועבר הבז לקבלת טיפול רפואי מתקדם בבית החולים לחיות בר שבספארי, עד להחלמתו המלאה ושחרורו לחופשי. 


  [dfp name="728×90" height="728" width="90"]  


כידוע, הבז הוא עוף מוגן שתופס את טרפו באוויר או על פני הקרקע לאחר תכנון מארב תוך כדי ריחוף באוויר. הבז שנחשב למהיר ביותר מבין העופות הדורסים, מסוגל להגיע למהירות של 320 קמ"ש, מהירות שהעניקה לו את התואר בעל החיים המהיר ביותר שתועד.
הבז המצוי נחשב כמדביר ביולוגי מוצלח וטוב לחקלאות בשל העובדה שהוא מדלל מזיקים כגון מכרסמים, נברנים, עכברי שדה, חגבים וכדומה.
ד"ר יואל בנט, הווטרינר העירוני התייחס למקרה: "הגיע אלינו בז מצוי במצב ירוד, חלש ורזה מאד. הענקנו לו טיפול ראשוני באמצעות חימום ונוזלים והבז נמסר למתנדבת שירלי אורן מארגון "חי-בולאנס" ואלה העבירו אותו לבית החולים לחיות בר בספארי ברמת גן להמשך טיפול".