תלמידי הגלבוע בכנס החלל הבינלאומי השבוע

במסגרת פעילויות שבוע החלל הבין לאומי לזכר האסטרונאוט הישראלי- אילן רמון ז"ל, נערכו פעילויות רבות בנושא החלל, פועלו של רמון ז"ל, תצפיות חלל, וגולת הכותרת: כנס החלל הבינלאומי השנתי שנערך באוני' ת"א

בכנס החלל הבינלאומי השנתי שנערך באוני' ת"א, קיימה קבוצת חוג האסטרונומיה של תלמידי כיתה ז', מביה"ס ויצו ניר העמק, אירועים שונים בנושא החלל. הילדים משתייכים למרכז האסטרונומיה ע"ש אילן רמון, במוא"ז גלבוע, ואת השבוע העשיר בפעילויות סיימו בכנס היוקרתי באוני' ת"א, שם התרשמו מדוכני החברות המובילות בחקר החלל, צפו מקרוב בלוויינים ובשאר הפיתוחים הטכנולוגים המתקדמים, והשתתפו בהרצאות.
משה קשי, מרכז האסטרונומיה ע"ש אילן רמון בגלבוע: "חלקה ההולך וגדל של ישראל בחקר החלל ונושא האסטרונומיה בפרט, יוצרים סקרנות רבה אצל ילדים ומבוגרים כאחד. היה זה שבוע עשיר בפעילויות ובחוויות אשר הוסיף רבות לתלמידים והעמידם בשורה הראשונה והמובילה של תלמידי חקר החלל".
מפגש מרגש במיוחד, היה כאשר הילדים פגשו את האסטרונאוט האמריקאי- דר' מייקל באראט, שהגיע לכנס החלל בת"א (שם פגשו אותו לראשונה), אך בחר להעביר את הערב המיוחד של תופעת "הירח הכחול", יחד עם ילדי הגלבוע, במרכז החלל המקומי אשר בביה"ס עמק-חרוד. ד"ר באראט חלק עם ילדי הגלבוע חוויותיו מימי הכשרתו כאסטרונט וביקש מהם: "תעזו! תאוששו את האמרה שהחלל הוא הגבול", תוך שהוא מדרבן אותם להמשיך ולפתח את יצר הסקרנות.