"תלך בעקבות שיירת השהידים": משוררת הורשעה בהסתה לאלימות ותמיכה בארגון טרור

המשוררת שהורשעה בית המשפט השלום בנצרת, הכחישה בתחילה קשר לפרסומים אך בהמשך הודתה כי פרסמה את שלושת הפרסומים המיוחסים לה, אך טענה, לצד פרשנות תמימה שנתנה להתבטאויותיה בפרסומים, כי ההתבטאויות מוגנות מכח חופש הביטוי. המחשה: ארכיון

בית המשפט השלום בנצרת (בפני כבו' השופטת עדי במביליה- אינשטיין) הרשיע ביום חמישי את המשוררת דארין טאטור בעבירות של הסתה לאלימות ותמיכה בארגון טרור בעקבות הפרסומים בחשבון הפייסבוק וביוטיוב שלה, שבהם קריאה לאלימות או טרור, עידוד, שבח והזדהות עם מעשי אלימות ותמיכה בארגון הג'יאהד האסלאמי, זאת על רקע האווירה הציבורית הרגישה והנפיצה ששררה במהלך חודש אוקטובר 2015.
על פי עובדות כתב האישום, אשר הוגש ע"י עוה"ד אלינה קאפמן מפרקליטות מחוז צפון, ובאישורו של היועץ המשפטי לממשלה עולה כי במהלך תקופה זו ניהלה טאטור, תושבת הכפר ריינה פרופיל פייסבוק וחשבון על שמה גם באתר יוטיוב, בו פרסמה פרסומים שונים ובכללם סרטון שערכה, בו מוצגות ברצף פעולות אלימות כנגד כוחות הביטחון, וברקע נשמע קולה של הנאשמת, כשהיא מקריאה את השיר אותו כתבה.
בין יתר מילות השיר נאמר במפורש: "תלך בעקבות שיירת השהידים". בנוסף, פרסמה הנאשמת פוסט ובו הבעת תמיכה בארגון הג'יהאד האסלמי, אשר הוכרז כארגון טרור, וכן קריאה להמשך האנתיפאדה והרחבתה. כמו כן פרסמה כתמונת פרופיל את הכיתוב: אני השהיד הבא. הפרסומים הללו זכו לחשיפה רבה ואף לתגובות, פורסמו בתקופה בה בוצעו באופן יומיומי פיגועים רבים כלפי אזרחים ישראלים יהודים אשר גרמו לקטילת חיי אדם ולפציעתם של רבים.

• בית המשפט קבע כי הפרסומים מהווים דברי הסתה לטרור ותמיכה בארגון טרוריסטי

בתחילה הכחישה הנאשמת קשר לפרסומים אך בהמשך הודתה כי פרסמה את שלושת הפרסומים המיוחסים לה, אך טענה, לצד פרשנות תמימה שנתנה להתבטאויותיה בפרסומים, כי ההתבטאויות מוגנות מכח חופש הביטוי.
בית המשפט דחה את טיעוניה של הנאשמת וקבע כי הפרסומים מהווים דברי הסתה לטרור ותמיכה בארגון טרוריסטי.
בית המשפט קבע כי באיזון שבין חופש הביטוי לבין ערכים מוגנים של מניעת טרור, שלמות הגוף וקדושת החיים, הפרסומים מהווים עבירה פלילית.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


"חופש הביטוי האומנותי, ובכלל זה שירה, ראוי להגנת החוק ובית המשפט. עם זאת, הובהר לעיל כי חופש הביטוי אינו מוחלט ובמקרה כגון זה בו נהיר כי קיימת קריאה למעשה טרור המפורסמת בקרב אלפי חברים בקבוצת פייסבוק של הנאשמת והמפורסמת בקרב אוכלוסייה בלתי מוגבלת ביוטיוב בצירוף סרטון המחזק את הקריאה לאלימות הנובעת מן הטקסט אין השיר יכול לזכות להגנת בית המשפט אך ורק בשל כתיבת מילות ההסתה בגדרו של שיר".
הסרטון שהינו מתקופת האינתיפאדה, בשילוב עם הפרסום המפנה לשיר, קורא "להתנגד" או "להתקומם" ומספר על "בשורת האינתיפאדה" ומהפכה בפלסטין, שילוב של אלה מבהיר כי הסרטון לא נבחר באופן אקראי אלא מתוך מגמה ברורה ליצור רקע מתאים למילות השיר שכתבתה הנאשמת, ובו קראה להתקומם, בין השאר על ידי הליכה בעקבות השהידים….לא נותרת כל אפשרות לפרש את הקריאה להתקומם ו"לך בעקבות שיירת השהידים" לבד מאשר באופן הקורא קריאה ישירה להתקוממות אלימה ולמעשי טרור ואלימות כ"שהידים" במובן של מפגעים, קריאה שפורסמה הן בפייסבוק והן ביוטיוב, באופן שהוביל לחשיפה משמעותית ולסיכון ממשי".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


"מקום בו אוירה ציבורית טעונה ומתוחה מאוד כמתואר על ידי ב"כ הצדדים לא נדרש מעשה קיצוני על מנת להצית את להבת הטרור. הפרסום המסית והדרמטי שפרסמה הנאשמת הכולל שיר ובו קריאה מפורשת ללכת בעקבות שיירת השהידים, בצירוף פוסט אודות בשורת האינתיפאדה שרואים אותה וסרטון המשמש כאמצעי המחשה לנאמר וכולל התפרעויות אלימות וידויי אבנים על ידי רעולי בפנים, כל אלה אינה בגדר "גפרור", מדובר בפרסום מסית שתכניו מלמדים על קריאה למעשי אלימות וטרור ולפחות על עידוד לעשייתם".
באשר לפרסום שפרסמה הנאשמת ובו הבעת תמיכה בארגון הג'יאהד האסלאמי, לפיו "…תנועת הג'יאהד האסלאמי מכריזה בהצהרה על המשך האינתיפאדה בכל רחבי הגדה" קבע בית המשפט: "כי עת ארגון טרור רצחני מכריז בהצהרה על אינתיפאדה כללית בתחומי הקו הירוק והנאשמת תומכת בארגון בדרך של הפצת ההכרזה ואף מגיבה לתגובה בדרך מלבת יצרים – לא ניתן להלום כי הנאשמת לא פעלה במטרה להזדהות עם ארגון הטרור ולו במישורים מסוימים".
התיק נדחה לטיעונים לעונש לסוף חודש מאי.

לבקשת משטרת ישראל: הושמד רכב משופר בשווי 140 אלף ש"ח

|

סמוך לנהלל: נשק מוסלק נמצא ברכב

|