תכנון מטבח לבית חדש – מה חשוב לדעת

מטבח יפה זה מאוד חשוב, אך מה שלא פחות חשוב זו פונקציונליות. על המטבח לא רק להיות יפה אלא גם לתפקד יפה ולהתאים לאורח החיים המיוחד שלכם. צ

תכנון מטבח חדש זהו אחד הרגעים המרגשים ביותר, בעת בניית בית חדש. אפשר להבין גם למה, בהתחשב בזמן שאנו נוהגים לבלות במטבח. לפי אבי זיו, מנכ"ל מטבחי זיו, המטבח הוא אחד המרחבים החשובים בכל בית, אם לא החשוב מכולם, ולכן שלב התכנון מאוד חשוב ושווה את הזמן והמאמץ, אם רוצים שהמטבח יהיה נוח יעיל, ויראה פשוט מושלם. אם אתם רוצים שהמטבח שלכם יעבוד בשבילכם, שימו לב לשיקולים הבאים בעת שלבי התכנון.

• גובה הארונות

לא משנה איזה מטבח אתם מתכננים, על ארונות המטבח להתאים לכם כמה שיותר. קחו בחשבון שחברת המטבחים יכולה לשנות את הגובה של הארונות ולהתאים אותו אישית, כדי שיהיה לכם כמה שיותר נוח כשאתם עובדים במטבח. ארונות קיר מגיעים בגדלים וגבהים שונים, ישנם כאלו שמגיעים עד לתקרה, בעוד שאחרים לא. מה שחשוב הוא שהארונות יהיו נגישים, ושתוכלו להגיע לתכולה שלהם בקלות. שימו לב שהתאמה אישית של הארונות תעלה לכם יותר, בעוד שגודל סטנדרטי יוזיל את העלויות.

מכשירי החשמל

גם כאן יש לכם המון אפשרויות וחשוב להגיע לבחירות נכונות כבר בשלב התכנון כדי שאפשר יהיה לעצב את המטבח בהתאם. יש בעלי בתים שיעדיפו למשל תנור מובנה, אחרים יעדיפו שני תנורים, מקררים מגיעים בגדלים שונים, ואת הכל צריך לקחת בחשבון בעת שלבי התכנון הראשונים. כמו כן יש מכשירי חשמל נוספים שתרצו לשלב, וכדאי שיהיה להם מקום ייעודי במטבח.


יש כל כך הרבה אפשרויות שם בשוק, עד שהבחירה עשויה להיות מעט מאתגרת. כאשר אתם בוחרים את חומרי הגלם למשטחי העבודה שלכם, הקפידו לוודא שהם באמת מתאימים לצרכים שלכם, שאלו חומרים אטומים שלא דורשים הרבה תחזוקה, שקל לנקות אותם, ושהעלות הסופית מתאימה למסגרת התקציב שלכם


פתרונות אחסון

אחד הדגשים החשובים שצריך לשים עליהם דגש הוא שטח האחסון. אם כבר אתם מתכננים מטבח חדש, אתם צריכים לוודא שיש לכם מספיק מקום אחסון ושהמטבח ישמש אתכם על הצד הטוב ביותר. לכן שאלו את עצמכם קודם כל מהם אתגרי האחסון שלכם. ערכו אפילו רשימה כדי שלא לשכוח שום דבר ולדעת טוב יותר מה אתם רוצים לאחסן והיכן, בזמן עיצוב המטבח. ככה תוכלו לוודא שלכל דבר יהיה מקום.

פונקציונליות

מטבח יפה זה מאוד חשוב, אך מה שלא פחות חשוב זו פונקציונליות. על המטבח לא רק להיות יפה אלא גם לתפקד יפה ולהתאים לאורח החיים המיוחד שלכם. אם אתם נוהגים לארח הרבה עליכם לדאוג למקום לאירוח, אם אתם נוהגים לאכול במטבח, וודאו שיהיה שם בר או אי עם מקומות ישיבה. אם ישנם כלים או מוצרי חשמל שאתם משתמשים בהם באופן קבוע, על בסיס יומיומי, וודאו שהם מאוחסנים במקום נגיש. שימו לב איך אתם משתמשים במטבח הקיים שלכם עכשיו ורשמו לכם הערות שיהפכו את המטבח החדש לחלל טוב ומותאם יותר.

סגנון עיצוב

אחד השלבים היותר כיפיים הוא השלב הפחות פרקטי, שעוסק בעיצוב. סביר להניח שאתם יודעים כיצד אתם רוצים שהמטבח החדש שלכם יראה, אבל גם אם לא, חברת המטבחים יכולה לעזור לכם. קחו בחשבון שסגנון העיצוב של הארונות והחומרה ישפיע המון, ארונות המטבח הם גולת הכותרת של כל עיצוב ויכולים להשפיע על המראה הכללי. שימו לב שאתם בוחרים בסגנון עיצוב שיראה תמיד רלוונטי ולא יהפוך למיושן בעוד כמה שנים.

משטחי העבודה

יש כל כך הרבה אפשרויות שם בשוק, עד שהבחירה עשויה להיות מעט מאתגרת. כאשר אתם בוחרים את חומרי הגלם למשטחי העבודה שלכם, הקפידו לוודא שהם באמת מתאימים לצרכים שלכם, שאלו חומרים אטומים שלא דורשים הרבה תחזוקה, שקל לנקות אותם, ושהעלות הסופית מתאימה למסגרת התקציב שלכם. אנשי המקצוע הנכונים יכולים לכוון אתכם למוצר הטוב ביותר, שיענה בצורה מושלמת על הצרכים שלכם, ישתלב נהדר במטבח ויעזור לכם להשיג את המראה שאתם רוצים.

כולם רוצים לתכנן לעצמכם את מטבח החלומות, אך דרושה חברת מטבחים מקצועית תעזור לכם להפוך את החלום למציאות. מטבחי זיו מציעים לכם מטבחים מעוצבים ברמה הגבוהה ביותר, מגוון רחב לבחירה ואנשי מקצוע מיומנים שיעזרו לכם לתכנן את המטבח המושלם לצרכים שלכם.

 

מזרן יחיד אורטופדי – מה חשוב לדעת לפני שמחליטים?

|

טיפים לחסוך כסף לטווח ארוך שכל אחד חייב להכיר

|