תכירו: העפולאי שהגיע להאכיל את באי השוק ב"מחניודה"

תושבי עפולה והעמקים נהנים מהכנאפה של משה כהן. עכשיו גם באי השוק הפופולארי בבירה ירושלים נהנים מבוריקה ופריקסה "מייד אין" יזרעאל. צילום: אלבום פרטי

בשנה האחרונה הפך השוק העירוני בעפולה ל'מחניודה' של הצפון. משה כהן הבעלים של "מוסא" כנאפה החליט לעשות גם את הדרך ההפוכה ולפתוח סניף "עפולאי" בשוק מחניודה המקורי בירושלים.
אם תשאלו כל עפולאי או בליין מהסביבה מי זה "מוסא" הם מיד יענו לכם שמדובר באחת הקינוחיות המעולות והמיוחדות ביותר שנפתחו בעפולה בפרט ובצפון בכלל. מי שפתח את "מוסא, כנאפה עברי" הוא השף משה כהן שהחליט לקחת את הקינוח המסורתי ולתרגם אותו למשהו צעיר המושך אליו לקוחות רבים. "מוסא" הוא לא היחיד שרשם הצלחה ב"שוק הישן" של עפולה. בשנה האחרונה התווספו עסקים שונים, כפטריות אחרי הגשם, והשוק הישן רשם הצלחה מסחררת כאשר משך אליו אלפי מבלים שהעניקו ל"שוק הישן" שאוטוטו יציין יובל להיווסדו את השם "מחניודה של הצפון".
מי שעשה את הדרך ההפוכה הוא השף כהן שהחליט לפתוח סניף גם בשוק המקורי "מחניודה" בירושלים שם פתח דוכן והעניק לו את השם "העפולאי" שם הוא מוכר למבקרים את הבוריקה והפריקסה המפורסמים שלו. "לא סתם קראתי לעסק 'עפולאי', בחרתי לספר סיפור עם השם של העסק שהשורה התחתונה שלו היא שאני גאה לומר שהגעתי מעפולה" סיפר השבוע השף כהן והוסיף: "פתחתי את העסק לפני כשבוע ומיד נחת עלינו הסגר השני. היה שבוע כייפי אנשים נהנו וכל עפולאי שעבר עשה תמונה וסיפר שהוא מעפולה או את הקשר שלו לעיר. אני מצדי מספר לבעלי העסקים והמבלים המגיעים אליי על עפולה ועל השוק המתפתח שלנו". בינתיים, בקורונה טיים- כהן, כמו גם הסוחרים ב"מחניודה" וב"שוק הישן" בעפולה נאלצו בימים אלה להוריד הילוך- בתקווה לימים טובים ובטוחים יותר.