תכירו: המילואימניקים המצטיינים מהעמק – שהתגייסו למאבק נגד הקורונה

בטקס מצטייני קורונה שהתקיים ביום חמישי שעבר, במחוז חיפה של פיקוד העורף נבחרו גם שני נציגים לעמק יזרעאל: דרור אזאצ'י מבית לחם הגלילית וצליל אבני חיון מכפר החורש . צילום: דובר צה"ל

ביום חמישי שעבר, התקיים במחוז חיפה של פיקוד העורף טקס מצטייני קורונה בראשות מפקד המחוז, אלוף-משנה אלעד אדרי.
לאורך השנה האחרונה, כלל חיילי וקציני מחוז חיפה בסדיר ובמילואים, עמלו רבות בצורה מסורה, רגישה ואחראית בכדי למלא את משימתם המרכזית- סיוע במאבק הלאומי בנגיף הקורונה במרחב האזרחי. הקצינים והחיילים הגיעו לשטח, הבינו את הצרכים, מצאו פתרונות יצירתיים לבעיות הלא מוכרות שהביא איתו נגיף הקורונה ובו בזמן המשיכו למלא את תפקידם גם בהיבט השגרתי- ההכנה לחירום שוטף.
בין המצטיינים גם שני נציגים לעמק יזרעאל: דרור אזאצ'י מבית לחם הגלילית וצליל אבני חיון מכפר החורש.

• "בלעדיו 'אף רכב לא זז'"

עם פרוץ המגפה והתפשטות הנגיף בישראל, הצטרף דרור אזאצ'י מבית לחם הגלילית שבעמק יזרעאל למאבק הלאומי, ל"לוחמים בכתום- כקצין הרכב של גדוד הלוגיסטיקה 7717 במחוז חיפה. אזאצ'י, 42, אב לשלושה ילדים, הוא בעל עסק להובלות ומשאיות ובמקביל נמצא בלימודי הוראת נהיגה. לפני כ-11 חודשים הוא התגייס לשירות מילואים בפיקוד העורף. דרור ממלא תפקיד בתור קצין הרכב של של גדוד הלוגיסטיקה 7717 במחוז חיפה. בסביבתו אומרים כי בלעדיו 'אף רכב לא זז': "דרור מהווה כנדבך משמעותי במחוז אשר אפשר הבאת פעולות חשובות לידי ביצוע, בניהם שינוע וחלוקת מזון למבודדים ולקשישים בגזרת מחוז חיפה, וביצוע עשרות תדרוכי נהיגה לנהגים. כמו כן הוא טיפל ברכבים והביא לביצוע המשימות בבטחה. דרור הוא איש של נתינה ואנשים, תעודות ההצטיינות אשר קיבל במהלך השנים לאורך שירות המילואים בגדוד יעידו על כך".

רס"ן צליל אבני חיון. צילום: דובר צה"ל
רס"ן צליל אבני חיון. צילום: דובר צה"ל

התנדבה במהלך ההריון ולאחר חופשת הלידה

סרן צליל אבני חיון, סגן מפקד תא רשויות במחוז חיפה, בת 33, נשואה ואמא לשניים, מתגוררת בקיבוץ כפר החורש. את שירותה במילואים בפיקוד העורף החלה במהלך הריונה השני.
לאחר שסיימה את חופשת הלידה התגייסה למילואים והצטרפה למאמץ הלאומי כנגד נגיף הקורונה והיא לוקחת חלק במאמץ למיגורו במחוז. במסגרת תפקידה צליל עסקה בסיוע פינוי המחלימים והמבודדים למלוניות הקורונה ברחבי המחוז, וריכזה את נושא המתחקרים והחקירות בנפת חוף. לפני כחודשיים מונתה לתפקיד לסגן יקל"ר טירת הכרמל – כל זאת במקביל להמשך עבודת ריכוז החקירות. בשירותה הסדיר צליל הייתה מש"קית חינוך בבסיס בצ"ת של חיל הים ובמסגרת מעמד ההצטיינות היא קיבלה את דרגת הרב סרן.
רוח ההתנדבות ושירות המילואים בחירום אינו זר לצליל, שלקחה חלק בסיוע כנגד השריפה בנוף הגליל כאשר היא הייתה חלק מהמפונים.