תכירו: החדר שמשמח משפחות במרכז רפואי העמק

בגדים, ציוד התפתחותי, צעצועים, ספרים, כריות הנקה וציוד ראשוני לתינוקות: כל אלה ועוד ניתנים למשפחות ב"חדר המשאלות" שבפגייה במרכז רפואי העמק. את הפרויקט הנפלא יזמה האחות קרן פניש מלכא- תושבת גן נר ואחות במחלקת פגים

קרן פניש מלכא, 40, אימא ל-3, מתגוררת ביישוב הקהילתי גן נר בגלבוע והיא מועסקת כאחות מוסמכת במחלקת פגים במרכז הרפואי העמק בעפולה. לצד עבודתה המסורה היא עומדת בשנה האחרונה מאחורי יוזמה יצירתית, מקסימה וראויה להערכה במחלקת פגים במרכז הרפואי בדמות "חדר משאלות".
"כשהייתי חיילת, בעת שחיכיתי בתחנה המרכזית בחדרה, ארע פיגוע שבו נפצעתי", סיפרה קרן, "פינו אותי באמבולנס יחד עם אישה בהריון מתקדם, שבוע 36. בדרך לבית החולים האישה התחילה בלידה ולי היה קצת ידע כי התנדבתי במד"א, וסייעתי לה בלידה. מאז הרצון להיות אחות, לסייע לעוד אנשים חרוט לי בלב. הבטחתי לעצמי שעד גיל 40 אני אהיה אחות".
קרן עבדה באקדמית עמק יזרעאל, ראתה את הסטודנטים לסיעוד וחשה שהיא רוצה להתחלף עמם בסטטוס: "זה הציף בי רצון לעזוב את העבודה שלי ולעשות שינוי בחיים", סיפרה.
בגיל 36 זה סוף סוף קרה. היא עזבה את העבודה, עשתה הסבה אקדמית, ובשנת 2019 הגיעה למרכז הרפואי העמק, לעבוד כאחות בפגייה. "ידעתי שאני רוצה להיות אחות בפגייה עוד בשלב הלימודים, התנסיתי ומאז התאהבתי, אני שמחה שהגשמתי את החלום", היא אומרת.

• "השגנו את המטרה"

מכאן הדרך לקידום פרוייקט "חדר המשאלות" הייתה קצרה. "חדר המשאלות נולד כאשר נפגשתי עם משפחה שהיו לפני שחרור מהפגייה והנחיתי אותם איזה ציוד הם צריכים להביא ליום השחרור, סל- קל ובגדים לתינוק", סיפרה קרן, "כשהגיע יום השחרור, הם הגיעו עם סל- קל ובגדים שאינם ראויים מפאת חוסר יכולת. מיד התחלתי לחשוב על פתרונות, איך אנחנו עוזרים להם. העליתי פוסט לפייסבוק, ולא דמיינתי כמה "רעש" הוא יעשה. היו המון שיתופים, תגובות ורצון לתרום ולסייע. קיבלנו תרומות רבות של בגדים ומוצרים נוספים. וכך נולד לו חדר המשאלות, אשר משמש את כל משפחות המטופלים בפגייה, משפחות שלא הספיקו לרכוש ציוד, במיוחד בתקופת הקורונה זה עזר המון, כשגם מחלקות היולדות נעזרות בחדר המשאלות.
מקרה שממש ריגש אותי היה כאשר זוג הורים נתקלו בקשיים כלכליים לאחר לידת תאומים. הזמנתי את האם להיכנס לחדר המשאלות ולהיעזר בו לכל צורך. כשהיא נכנסה היא פשוט פרצה בבכי מרוב התרגשות, זה מבחינתי שווה הכל, השגנו את המטרה. בחדר המשאלות יש בגדים, ציוד התפתחותי, צעצועים, ספרים, כובעים, מנשא, בקבוקים, כריות הנקה וציוד ראשוני לתינוק שנולד- הכל לטובת המשפחות וכמובן ללא כל תשלום. אני כל כך שמחה שהקמנו את החדר הזה, וזה הזמן לומר תודה לד"ר קלרי פלסר פיש, מנהלת מחלקת פגים ומירי בן חמו האחות אחראית במחלקה, שהאמינו בפרוייקט וסייעו לו להתממש, ובכלל לכל צוות הפגייה שמתגייס למען מטרה חשובה זו".

 

ניתוח לכריתת רחם שרירני באמצעות רובוט במרכז הרפואי העמק

|

אליקים: משמחים את בנו של החטוף צחי עידן

|