תכירו את הלוחש לדגים מעפולה

אלון נחמן מעפולה עוסק בענף דגי מאכל כבר שלושה עשורים. בין היתר הוא עבד כדייג ובשיווק, מכירת ובישול דגים. השבוע הוא פתח בעיר את "אלון דגים", חנות בוטיקית למכירת דגים ומוצרים משלימים. בעסק הוא משלב בהרמוניה מופלאה בין אהבתו לדגים לבישול. ואתם תתכוננו להתמכר לטעמים

כשאלון נחמן, 50, מעפולה מדבר על דגים הוא מיד קורן, זורח ומחייך ולא לשווא ניתן לו הכינוי "הלוחש לדגים".
ברזומה שלו כמעט שלושה עשורים של עבודה בענף הדגים, כולל כדייג עצמאי, ואיש מכירות ושיווק בתחום.
ב-11 השנים האחרונות הוא הפעיל עסק למכירת דגים בבית שמש שצבר מוניטין מרשים ולקוחות מכל רחבי הארץ, אך המרחקים העצומים שגמע מדי יום על הכבישים, מבירת העמק לעסק שבבעלותו, הכריעו אותו.
הנסיעות כאמור שחקו את אלון, אבל האהבה והתשוקה לעבודה עם דגים נותרה כפי שהייתה ובעקבות זאת הוא החליט לפתוח באזור התעשייה בעפולה, בסמיכות לסניף בנק הפועלים בעיר, את "אלון דגים", חנות מעוצבת להפליא למכירת דגים ומוצרים משלימים.

• "הכל במקום אחד"

כבר בכניסה לחנות חשים באווירה המיוחדת, כשנחשפים לרשת דייגים אותנטית שנמתחה בקיר פנימי. גולת הכותרת של "אלון דגים" הם כמובן עשרות הדגים המוצעים למכירה ומוצגים בוויטרינות בוהקות, בבריכות ובמקפיאים.
"אני שמח מאוד להתחיל דרך חדשה בעפולה", סיפר אלון השבוע, "זכיתי להצלחה רבה בבית שמש, העסק זכה לאינספור פידבקים והלקוחות שלי ממש היו עצובים וציינו בפני שהם חשים כאילו נטשתי אותם", סיפר אלון, "החלטתי שגם לתושבי עפולה בירת העמק, תושבי העמק וכל הצפון מגיע להינות מחנות דגים שבה ניתן למצוא את הכל במקום אחד.
זה כולל עשרות סוגים של דגים טריים, דגי ים, דגי בריכות טריים שמגיעים מהבריכות בעמק המעיינות ודגים מובחרים שמיובאים מסקנדינביה וארצות נוספות".

ביום שלישי השבוע נערך אירוע הפתיחה וקביעת מזוזה לחנות בה לקחו חלק חברים, בני משפחה ולקוחות. אלון מציין כי החנות מיועדת בעיקר ללקוחות פרטיים שיכולים לקבל במקום הרבה יותר מעוד רכישה של דג כזה או אחר.

• דג לכל כיס

"חנויות דגים יש הרבה", אומר אלון, "אבל אני רוצה להציג משהו אחר. חנות שיש בה כמובן מגוון עצום של דגים, אבל מעבר. העובדה שאני שף ויועץ קולינארי מעניקה לי ערך מוסף מול הלקוחות. אני יכול להמליץ להם על מתכונים מנצחים, בחירה של דגים על פי ערכים תזונתיים וסגולות וכן אפשרות לרכוש בחנות את כל מה שהם צריכים לארוחה מושלמת, עם התאמה לכל כיס כמובן. זה יכול להיות דגים סטנדרטיים כמו אמנון או קרפיון ומשם להמשיך לדגי יקרים יותר ומיוחדים, שנמכרים גם על פי עונות השנה. זה יכול להיות גם סלמון סקוטי, הליבוט (הכבד אווז של הדגים), קוד בלאק, הרינג הולנדי ועוד. בחנות גם ניתן לרכוש רטבים מיוחדים לדגים, שימורים, יינות, ממרחים מכל רחבי תבל ועוד ועוד. אנחנו גם מבצעים כמובן ניקיון לדגים, חיתוך, שיפוד של הדגים וכל בקשה כזו או אחרת. הידע הזה יכול להועיל לכל לקוח ולקוח. אני מאוד אוהב את העבודה עם הדגים והלקוחות ותמיד שמח להעניק להם עוד מידע או אופציות להיחשף לדגים או להסביר על אופני הכנה. אני גם ממליץ לחובבי הדגים להיכנס לדף הפייסבוק שלי ולהתרשם מהדגים והבישול שלהם על האש או באפיה. מעבר לכך אני גם יכול לספר שבקרוב נאפשר לאכול במקום "פיש אנד צ'יפס, בדיוק כמו במטבח הבריטי".

בחנות גם ניתן לרכוש רטבים מיוחדים לדגים, שימורים, יינות, ממרחים מכל רחבי תבל
בחנות גם ניתן לרכוש רטבים מיוחדים לדגים, שימורים, יינות, ממרחים מכל רחבי תבל

אלון לא מסתפק בהיצע הרחב ומדי בוקר, עוד בטרם השמש זורחת, הוא מתייצב בשוק הדגים בחיפה, מתרשם מהדגים שנתפסו ברשתות ואחרי מישוש קצר ובדיקות מוקפדות הוא מביא לעמק את הדגים המובחרים ביותר. "חשוב לי לייצר חווית קניה אחרת ללקוחות", אומר אלון לסיום, "חשוב לי גם שכל לקוח ימצא את מבוקשו ולכן יש פה דגים במחירים שווים לכל נפש".