תכירו: איש הקירור עם הלב החם

יחיאל דרעי איש איש האחזקה ומיזוג וקירור האוויר במרפאות מכבי בצפון. במסגרת תפקידו הוא נחשף למצבי חירום, בהם גילה תושייה כלפי מטופלים

יחיאל דרעי (56) הוא כבר 20 שנה איש האחזקה ואחראי על המיזוג וקירור האוויר במרפאות מכבי בצפון. כחלק מתפקידו הוא אחראי על התחזוקה השונה במרחבים. אלא שבמסגרת תפקידו הוא נחשף לא פעם למצבי חירום, בהם גילה תושייה כלפי מטופלים. רק לפני כשבועיים בזמן שהיה עסוק בעבודתן במרפאת מכבי ביוקנעם, הוא עבר ליד מספר מטופלים אשר המתינו לרופא ולפתע הבחין במטופלת כבת 90 שנראתה לו מאוד מוזר. "שמתי לב שאותה קשישה יושבת ונושמת בכבדות בצורה לא תקינה אז פניתי לשאול לשלומה והיא לא הגיבה", הוא מספר.
יחיאל ניגש אל המטפל שלה וביקש לדעת מה קורה והמטפל השיב שהכל כשורה. התשובה הזו לא סיפקה אותו והוא החליט לקרוא לאחות שתבוא לבדיקה נוספת. מהר מאוד התברר שהמטופלת חייבת לראות רופא באופן מידי ויחיאל בעצמו לקח את המטופלת עם כיסא גלגלים ורץ איתה לרופא בחדר הטיפולים – בכדי שיעשה לה בדיקות א.ק.ג.


 

חודשיים לפני כן, בחור צעיר שהתאמן בחדר הכושר הגיע למרפאת מכבי ביוקנעם כשעל גופו נפלו משקולות – בזמן שהתאמן. "שמעתי אותו צורח מכאבים מרחוק עוד לפני הכניסה לבניין ושוב ידעתי שאני יכול לעזור"


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


מהבדיקה עלה כי למטופלת אכן הייתה מצוקה אמיתית בזמן שסבלה מבצקת חמורה בריאות והודות ליחיאל היא טופלה בזמן ונמנעה החמרה והידרדרות במצבה "אני שמח שיכולתי לעזור. יצא לי לפגוש השבוע את המטפל של הגברת הזקנה. הוא הגיע לקחת לה מרשם וסיפר שהכל בסדר איתה. במשך העשרים שנה האחרונות פגשתי אלפי מטופלים ואני מאוד מחובר אליהם ומתעדכן במצבם".

• "הייתי חייב לפעול מהר"

כחודש לפני כן, יחיאל נתקל במטופלת אחרת שהגיעה לאחר שנפלה, קיבלה מכה חזקה בראשה וספגה מהלומה קשה. "לא היו רופאים בשעה הזאת כי היה כבר מאוחר ובגלל שאני כבר יודע לזהות מתי המטופל חייב טיפול מידי הייתי חייב לפעול מהר כי מעוצמת המכה היה לה סימן בראש כמו חור". דרעי לקח את המטופלת אל רופא אף-אוזן-גרון, האופציה היחידה שיכלה לעזור באותו רגע. הגברת נבדקה ונשלחה למיון בזמן שלאחריו נאלצה לנוח כשלושה שבועות בביתה. "היום היא בסדר גמור ובמקרה פגשתי לפני מספר ימים את בתה של המטופלת שמסרה לי את תודתה".
חודשיים לפני כן, בחור צעיר שהתאמן בחדר הכושר הגיע למרפאת מכבי ביוקנעם כשעל גופו נפלו משקולות – בזמן שהתאמן. "שמעתי אותו צורח מכאבים מרחוק עוד לפני הכניסה לבניין ושוב ידעתי שאני יכול לעזור", סיפר דרעי שניגש אל הבחור, עזר לו להגיע לרופא לקבלת טיפול ראשוני ודאג להזמין לאותו צעיר אמבולנס.
בהמשך הוא המתין לראות שהכל עובר כשורה – עד לרגע שבו והבחור הצעיר נלקח להמשך קבלת טיפול. "פגשתי אותו לאחרונה, כשהוא הגיע אלינו להמשך טיפול", אומר דרעי, "הוא סיפר לי שהחזירו לו את הכתף למקום והוא בקצב החלמה טוב".
במכבי אומרים אין ספק שהטיפול הראשוני שדאג להעניק יחיאל לאותם מטופלים סייע להם במצבים קשים, "הרבה פעמים אמרו לי שהייתי צריך להיות רופא אבל אני אוהב את המקצוע האמיתי שלי, אני פשוט לא יכול להתעלם שאני רואה מישהו לידי סובל", סיכם דרעי.

 

נפל מגובה 3 קומות וחזר ללכת: "הרופאים במרכז רפואי העמק אמרו לי שאני נס רפואי"

|

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|