תושב האזור שנרדם לצד הדרך ברכבו, נעצר והואשם בנהיגה בשכרות

לאחר מאבק משפטי בוטל כתב האישום שהוגש נגד הנהג, אב לשמונה ילדים. המחשה: Awesome Content / Freepik

האם שהייה ברכב מקולקל כשמנוע הרכב פועל נחשבת לנהיגה? סוגיה זו עלתה לאחרונה בדיונים משפטיים סביב כתב אישום שהוגש נגד אב לשמונה ילדים, ששמר על רכבו שנתקע בכביש 4 הפעיל את מזגן הרכב ועל כן גם את המנוע, ומצא את עצמו מול כתב אישום של נהיגה בשכרות.
הנהג שנרדם ברכבו, התעורר בהפתעה, כשמספר מתנדבי משטרה נוקשים על חלונו, ומבקשים ממנו לצאת מהרכב. לאחר דין ודברים קצר, הודיעו לו מתנדבי המשטרה כי הוא מעוכב לחקירה בחשד לנהיגה בשכרות.
המתנדבים העבירו את הנהג בדיקת נשיפון, שעל פי דו"ח החקירה הצביע על שימוש באלכוהול, ואז לקחו אותו עימם אל תחנת המשטרה שם נערכה לו בדיקת ינשוף שהעלתה ערכי אלכוהול הגבוהים ביותר מפי שניים מסף המינימום המאפשר הרשעה (560 מיקרוגרם באוויר נשוף במקום 240).
אך לדברי עוה"ד חנה דוד, מתנדבי המשטרה לא עקבו אחר הוראות החוק, ולא מילאו כראוי לפחות שני טפסים הנלווים למעצר נהג במקרים שכאלה, האחד האמור להוות ראייה לכך שהאיש אכן נתפס כשהוא נוהג ברכב, והשני האמור לדווח על שמירה רציפה על הנהג מטעם השוטרים שעצרו אותו, בטרם יעבור בדיקה, שמא ישתה, יאכל או יקיא – ובכך ישבש את תוצאות בדיקת הינשוף בתחנה.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


לדברי עוה"ד דוד, היות ודוחות הטיפול בנאשם לא מולאו כראוי, אין שום הוכחה לכך שהנהג אכן נתפס נוהג ברכב, וכמו כן, לא ניתן להוכיח כי שתה משקאות אלכוהוליים עוד בטרם נעצר, ולא בפרק הזמן ששהה עם השוטרים.
בדיונים שהתקיימו בבית המשפט לתעבורה דרשה המשטרה את מיצוי הדין עם הנהג, ושלילת רישיונו לשנתיים. עו"ד דוד קבעה את התיק להוכחות וזאת במטרה להוכיח את חפותו של הנהג.
בדיון ההוכחות, הציגה עורכת הדין דוד לתביעה את כשלי החקירה אשר לדבריה שמטו כל קרקע מתחת לכתב האישום. בנוסף ציינה עו"ד דוד, כי הנהג, אב לשמונה ילדים, הנשוי פעם שנייה, חייב בדמי מזונות באלפי שקלים בחודש, ושלילת רישיונו גודעת למעשה את יכולת ההתפרנסות שלו.
לאור הכשלים המהותיים, התביעה הסכימה לחזור בה מכתב האישום. בעקבות זאת כב' השופטת לאה שלזינגר שמאי מבית המשפט לתעבורה הורתה לבטל את כתב האישום, ולשחרר את הנהג ללא כל עונש.

 

״לאמת יש רק צד אחד והיא יצאה לאור היום״

|