תושב עפולה יצא לדוג ולקה בהתקף לב

ניקולאי יורבסקי, תושב עפולה, יצא לדוג בכנרת כשלפתע חטף התקף לב . מד"א דיווחו מהשטח למערך הלב של המרכז הרפואי פדה-פוריה וצוות הצנתורים נערך מיד לצנתור דחוף

ניקולאי יורובסקי (45) מעפולה, הגיע ביום ראשון האחרון לדוג בכנרת. "הגעתי עם שני חברים לדוג, אנחנו משתדלים כל שבוע לבוא, לנוח, להירגע. ישבתי על הכיסא, פתאום הרגשתי לחץ בחזה, הלחץ הלך והתחזק וגם היה לי קשה לנשום". למרבה המזל, חבריו של ניקולאי הבחינו במתרחש והזעיקו מיד את מד"א.
ד"ר בלה קרז'בין, קרדיולוגית במערך הלב בפוריה: "במקרה כזה אנחנו מקבלים ממד"א דיווח מהשטח על הגעת המטופל. צוות צנתורים נערך מיד לקבלתו לצנתור והוא מגיע ישירות למערך הלב. במצבים כאלה כל דקה קובעת, למהירות הטיפול יש השלכה ישירה על  היכולת למנוע נזק בלתי הפיך ללב". בצנתור אותרה חסימה מלאה של אחד העורקים המרכזיים של הלב והצוות פתח את העורק עם השתלת תומכן (סטנט).
יום למחרת, ניקולאי הרגיש הרבה יותר טוב, "הייתי מעשן קופסת סיגריות ביום, ומאז שחטפתי את ההתקף אני לא מעשן ואני רוצה להפסיק", אמר. ד"ר עידו בירתי, מנהל מערך הלב , מדגיש, "מדובר בחולה צעיר, ללא מחלות רקע או היסטוריה משפחתית. אין ספק שעישון הינו גורם סיכון מאד משמעותי להיווצרות מחלת לב. ההמלצה שלנו לניקולאי היא  חד משמעית להפסיק לעשן. צריך להבין שהסיכון להתקף לב נוסף עולה משמעותית בחולים שממשיכים לעשן".