תושב מרחביה נעקץ על ידי עכביש מסוג "ששן חום"

הארס של העכביש החל להתפזר בגופו של אריה קרטובסקי דרך מערכת הלימפה, מהכתף לכיוון החזה- ובעקבות זאת האזור הפך אדמומי יותר ויותר. בעקבות טיפול אנטיביוטי במרכז רפואי העמק בעפולה האדמומיות פחתה

אריה קרטובסקי, תושב קיבוץ מרחביה שבעמק יזרעאל, עבד בגינתו בשעת בוקר. במהלך העבודה חש שנעקץ בכתף אך לא ייחס לכך חשיבות מיידית. לאחר יום, הוא הבחין באדמומיות הולכת וגדלה, ומקום העקיצה החל לכאוב ולווה בתחושת חום וצריבה. לאחר שהכאבים לא חלפו, פנה אריה למרפאת העור של מרכז רפואי העמק.
במסגרת הבירור במרפאה אובחן כי אריה נעקץ על ידי עכביש מצוי הנקרא "שושן חום". הארס של העכביש החל להתפזר בגופו של המטופל דרך מערכת הלימפה, מהכתף לכיוון החזה.

אריה קרטובסקי עם צוות מרפאת העור בהעמק
אריה קרטובסקי עם צוות מרפאת העור בהעמק

"חום גופי עלה וחשתי כאבים. לאחר בירור הוחלט על טיפול אנטיביוטי ומשככי כאבים. שבוע אחרי העקיצה האדמומיות פחתה אך עדיין הייתה קיימת", עדכן אריה על מצבו.
עכביש מסוג "ששן חום" חי בדרך כלל בבית, לפעמים בין בגדים או בין מגבות. בדרך כלל הוא לא תוקף, אלא אם כן הוא מרגיש מאוים ועקיצתו מסוכנת לאדם. באזור העקיצה העכביש מפריש לפצע רעלנים. הגוף בתגובה לרעלנים מפתח תופעות לוואי כגון: אודם, תפרחת, נפיחות בעור, בחילות, כאב עז, זיהום מקומי ואף נמק במקום העקיצה.
"עקיצת עכביש היא תופעה שכיחה לאורך כל השנה. לרוב לא מדובר בפגיעה מסוכנת, אך אם האזור מתחיל לפתח תגובה חריפה יש להגיע בדחיפות לקבלת טיפול רפואי", הסבירה שני פישר, אחות אחראית במרפאת עור.

״העמק״: שישה מגנטים נשלפו מילד בן 9

|

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|