תושב האיזור הודה ששתה 6 צ'ייסרים אך יצא בעונש קל

הסיבה לקלות העונש: השוטרים לא החליפו את פיית הינשוף. המחשה: צילום ע"י THE D, פריאימג'ס

צעיר שנעצר על ידי המשטרה לבדיקת אלכוהול אקראית נכשל בבדיקת נשיפון, ועבר בדיקת מאפיינים ובדיקת ינשוף. במבחן הבאת אצבע על האף הוא החטיא בפעם הראשונה מתוך 6, את שאר המאפיינים עבר בהצלחה. בבדיקת ינשוף נמצא אלכוהול בריכוז של 500 מיקרוגרם לליטר אוויר נשוף, והנהג אף הודה כי כשעתיים לפני שנעצר שתה וודקה ו-7 צ'ייסרים.

על פי התרשמות כללית של השוטרת, הנהג נראה תחת השפעת אלכוהול בינונית. המדינה הגישה נגדו כתב אישום, ודרשה כי ייגזרו עליו שנתיים פסילת רישיון. עו"ד חנה דוד, שייצגה את הנהג, הצביעה לדבריה על ליקויים רבים במזכר אותה כתבה השוטרת במקום, כאשר המהותי שבהם: מפעילת הינשוף לא סימנה איקס לצד הסעיף,
המציין כי נעשה שימוש בפיה חדשה עבור כל נשיפה שבוצעה.
לפיכך, טענה עו"ד דוד, לא הוחלפה פיה במכשיר על ידי מפעילת הבדיקה, ויש לפסול את הבדיקה, ולא ניתן להאשים את הנהג בנהיגה בשכרות. מנגד טענה התביעה המשטרתית, כי החלפת פיה הינה דבר שבשגרה, וכי אי ציון נתון זה במזכר נבעה מטעות אנוש.

בדיון שהתקיים בנושא בבית משפט, קבעה השופטת כי אי החלפת פיה במכשיר הינשוף טרם לביצוע בדיקות הנשיפה מהווה פגם מהותי
הפוגע במהימנות תוצאות הבדיקה ומביא לפסילתה. בשל כך, קבעה השופטת כי יש לזכות את הנאשם מעבירה של נהיגה בשכרות,
ולהרשיע אותו בעבירת נהיגה תחת השפעת אלכוהול. הנאשם חויב בתשלום קנס של 1,000 שקלים, בפסילה של שלושה חודשים בניכוי 30 ימי פסילה – כלומר סך הכל פסילה של חודשיים – ובפסילה לשלושה חודשים על תנאי לשלוש שנים.

 

״לאמת יש רק צד אחד והיא יצאה לאור היום״

|

גיוס חרדים לצה"ל – מהלך משפטי ראוי, האמנם?  

|