המכללה האקדמית כנרת : תואר יקיר המכללה הוענק לאלי עמיר, אלי אלאלוף, ופרופ׳ זאב דרורי

כמדי שנה המכללה האקדמית כנרת מעניקה בטקס חגיגי את תואר יקירי המכללה, היום(17/3) הוענק התואר החשוב הזה לסופר אלי עמיר, אלי אלאלוף ופרופ׳ זאב (זאביק) דרורי.

אלי עמיר היה בעברו סמנכ"ל משרד קליטת העלייה, שליח ומנהל הפדרציה הספרדית בארצות הברית. כמו כן, הקים את הלשכה להחזרת יורדים מטעם הסוכנות ובשנת 1984 נבחר לכהן כמנכ"ל עליית הנוער בסוכנות היהודית, את הפעילות הספרותית החל בפרסום סיפור ב"מעריב" וב-1983 זכה להצלחה רבה עם ספרו הראשון, "תרנגול כפרות", אשר זיכה אותו בפרסים רבים.

זוכה הפרס הסופר אלי עמיר
זוכה הפרס הסופר אלי עמיר

ספריו של אלי עמיר, אשר היו רבי מכר תורגמו לשפות רבות, כולל ערבית, וזכו להצלחה והד נרחב. עמיר עסק רבות בקירוב עם הפלסטינים ובמאמץ להגיע להסדר עימם. הוא ייצג את ישראל בועידות בינלאומיות רבות אשר עסקו בנושא זה. לאורך כל חייו פעל עמיר למען שלום והידברות עם הערבים בישראל ובעולם, ולמען צמצום הפערים בחברה הישראלית ככלל וטיפול בנוער ובמשפחות מצוקה בפרט.

אלי אלאלוף כיהן כיועץ לממלא מקום ראש הממשלה, יגאל ידין בין השנים 1978-1981. כמנכ"ל המחלקה לקהילות ספרדיות והחברה להתחדשות ולפיתוח של הסוכנות היהודית. כשליח קרן היסוד לז'נבה, שוויץ וכמנכ"ל קרן רש"י בין השנים 1995-2012. אלי אלאלוף עמד בראש ועדת אלאלוף למלחמה בעוני בישראל. במשך יותר מארבעה עשורים של פעילות ציבורית בישראל, תרם לקידומן של שכונות מצוקה ולקליטת עליה, קידם מוסדות חינוך ורווחה בפריפריה והיה שותף פעיל בחיזוקו של דרום הארץ. אלאלוף פעל רבות לקידום פרויקטים מחוללי שינוי בפריפריה הישראלית, והמכללה האקדמית כנרת היא רק אחת מרבים אשר נרתמו מעשייתו המבורכת.

משמאל ופרופ' זאב דרורי, קרדיט צילום מסך
משמאל ופרופ' זאב דרורי, צילום מסך

פרופ׳ זאב (זאביק) דרורי, מונה למנכ״ל המכללה האקדמית כנרת בשנת 2008. במסגרת תפקידו כמנכ״ל ביצע מהלכים רבים כגו הפיכתה של המכללה למכללה עצמאית נפרדת מבר אילן, הוביל את פתיחת המחלקות העצמאיות ופיתח את הקמפוס מבחינה פיזית. בשנת 2016 דרורי מונה לראש המחלקה ל B.A רב תחומי, ובשנת 2016 מונה ליו"ר אגודת חוקרי צבא חברה בישראל. דרורי כתב אחד עשר ספרים פרי עטו ופרסם מאמרים רבים במרוצות השנים. התואר מוענק לו על פעילותו האקדמית והניהולית אשר עיצבה את המכללה האקדמית כנרת בעמק הירדן, ועל פעילותו הצבאית למען החברה הישראלית בכלל והמערכת הצבאית בפרט.
פרופ׳ שמעון גפשטיין, נשיא המכללה האקדמית כנרת: "כמדי שנה אנו, במכללה האקדמית כנרת, מתכבדים ומוקירים את פועלם של שלוש דמויות מופת בחברה הישראלית, ולאחר שנכפתה עלינו הפסקה של שנה לאור נגיף הקורונה, השנה חזרנו למסורת החשובה שלנו והענקנו את התואר לשלושה אישים חשובים ביותר בציבוריות הישראלית. התואר מאפשר לנו לעצור לרגע קט ולהעריך את פועלם של אלו שעיצבו ומעצבים עד היום את החברה הישראלית על כל גווניה ויופייה, ואנו כבר מחכים בציפייה לשנה הבאה".