תהילים נגד מטוסים

אחרי ההפגנות בארבעה צמתים ברחבי העמק, נערך ביום חמישי האחרון בעפולה מפגש בו נקראו פרקי תהילים למניעת הקמת שדה תעופה משלים לנתב"ג ברמת דוד. "כל האמצעים 'מקדשים' את המטרה", אומרים במטה המאבק. בשבת נערך פאנל ברמת ישי בו הביעו ח"כים וראשי רשויות את התנגדותם לפרוייקט התחבורתי

בשנה האחרונה פועלים חברי מטה המאבק נגד הקמת שדה תעופה משלים לנתב"ג ברמת דוד בשלל ערוצים, כולל מפגשי הסברה, הפגנות עצרות מחאה ועוד. במסגרת זו נערך ביום חמישי בעפולה מפגש תחת הכותרת "תהילים נגד מטוסים". המפגש נערך בבית הקפה "גרג" בעיר. במפגש לקחו חלק פעילי המטה, פעילים סביבתיים ונציגים מהמגזר החרדי בעיר ובעמק.
"אני מוצא לסוגיית הקמת נמל התעופה ברמת דוד מספר רב של בעיות הלכתיות", אמר ניצן דה פז, אחד המשתתפים במפגש, "מעבר לבעיות ההלכתיות יש לי גם השגות רבות לגבי ההשלכות של פרוייקט עצום שכזה על איכות הסביבה בעמק. בטרם המפגש הדפסתי דפי מידע ותליתי אותם ברחבי העיר עפולה במטרה לחשוף את הקהילה הדתית והחרדית להתכנסות.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


במפגש קראנו אנו המשתתפים מספר פרקי תהילים וערכנו סוג של סיעור מוחות כיצד ניתן לתקוף את המיזם מהפן ההלכתי. הכוונה היא להמשיך במאבק ולהפעיל גורמים נוספים, כולל יצירת קשר עם רבנים משפיעים במגזר החרדי, הכל במטרה למנוע את הקמת נמל התעופה ברמת דוד. הקריאה המשותפת של פרקי התהילים הייתה מחברת ונעשתה באווירה טובה ונעימה", סיכם דה פז.
יהודה פינסקר, פעיל בכיר במטה המאבק ותושב מושב היוגב הוסיף: המפגש הנוכחי היה במסגרת שלל הפעילויות שאנו מקיימים במטרה למנוע את הקמת נמל התעופה ברמת דוד. בתקופה הקרובה מתוכננים עוד אירועים רבים. בעמק יש גם תושבים דתיים וחרדיים שאני בטוח שלא יהיו מעוניינים שמטוסו יטוסו להם מעל הראש 364 יום בשנה".