"תהיה מנוע קטן עם כוח גדול"

השבוע התקיים תרגיל של חטיבת הנח״ל בצאלים, שעסק במוכנות הכוחות ללחימה במתווה הדרומי (רצועת עזה). בין המשתתפים: סמל שחר לבני, לוחם בסיירת נח״ל ממושב רם און ואביו אל"מ (במיל') חן לבני. השניים נפגשו בהתרגשות בטקס הסיום והשבוע כבר אמר הבן הצעיר: "אבא הגיע עם המדים והדרגות ופתאום יש הילה כזאת מסביבו. המפגש הזה היווה עבורי סגירת מעגל". צילום: דובר צה"ל

בשבוע שעבר התקיים תרגיל של חטיבת הנח״ל בצאלים. מדובר בתרגיל משמעותי שלא היה כמותו מזה שלוש שנים, אשר כלל הרבה שיתופי פעולה בין כוחות אוויר, תותחנים, שריון, הנדסה ועוד. התרגיל עסק במוכנות הכוחות ללחימה במתווה דרומי.
עבור אחד מלוחמי הגדס"ר, סמל שחר לבני ממושב רם און, הייתה לשבוע הזה משמעות קצת שונה. אביו של שחר, אל"ם (במיל') חן לבני, הגיע והשתתף בתרגיל כחלק ממערך החניכה והבקרה, והם נפגשו בהתרגשות בטקס הסיום. בעברו שירת האב כמפקד פלוגת הסיירת, כמפקד גדוד 932, וכסגן מפקד חטיבת הנח"ל.

• "אני לא רואה את עצמי בשום מקום אחר"

שחר התגייס במרץ 2018 לחטיבת הנח"ל. "תמיד רציתי להתגייס לנח"ל", הוא מספר, "למרות שלאבא לא היה חלק בהחלטה הזו. זו החלטה שלי, קיבלתי אותה לבד, ואני שמח על כך". סמל לבני עבר את הגיבוש לגדס"ר (גדוד הסיור של החטיבה) ולאחר מכן הכשרה בת שנה וחודשיים. "זו הכשרה קשוחה", הוא מסביר, "היו בהתחלה כל מיני קשיים, אבל מצאתי את מקומי ואת האנשים שלי כאן". על השירות בגדס"ר הוא מספר: "יש כאן אחלה אווירה. אני לא רואה את עצמי בשום מקום אחר. הדבר שהכי מאפיין את חטיבת הנח"ל הוא תחושת המשפחתיות. למשל כשרק עליתי לגדוד, חשבתי שיהיה עניין של פז"ם ושיסנג'רו אותנו, הצעירים, לכל מיני משימות, אבל מיד כשהגעתי תפסו אותי כמה חבר'ה מהמחזור הבוגר יותר, הם הכירו לי ולחברי את הפלוגה והתייחסו אלינו רגיל לגמרי, הרגשתי שווה בין שווים".


"חטיבת הנח״ל בשבילי היא בית- היא משתנה קבוע במשוואת חיי כבר מזה עשרים שנה, עם הרבה מאוד חוויות מעצבות שעברתי בה. לראות את שחר בתרח״ט עבורי זו גאווה גדולה. לצד זה זה גם מוזר, כמו לערבב משפחה ועסקים"


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


שחר גדל כל חייו כבן לאיש צבא. "גדלתי בתוך המסגרת הזאת", הוא מסביר, "זה תמיד היה שם, וכילד לא התרגשתי שהולכים למשל לאכול עם בכירים במערכת הצבאית, הדרגות לא דיברו אליי. רק עכשיו אני בעצם מבין את המשמעות של זה".
על השירות הצבאי שלו הוא אומר: "מאז שהתגייסתי, כל ארוחת שישי אצלינו מלווה בטיפים ושאלות על איך היה בצבא. למשל, אבא תמיד אומר לי: 'תהיה מנוע קטן עם כוח גדול', ומסביר לי על החשיבות של אימונים ומוכנות לסחוב משקלים גדולים. אני שואב ממנו הרבה השראה לאורך השירות. הוא הגיע לתפקיד מכובד, ויצא לי לדבר עם אנשים ששירתו איתו בעבר ומעריכים אותו".

• "חטיבת הנח״ל בשבילי היא בית"

בשבוע שעבר נפגשו האב והבן לראשונה באופן רשמי כחלק מתפקידם, על מדים. המפגש התקיים כאמור, במהלך טקס הסיום של תרגיל חטיבת נח"ל שהתקיים בצאלים. "עד עכשיו לא ממש יצא לי לראות את אבא על מדים במסגרת השירות שלי", מספר שחר, "אני רגיל לראות אותו מגיע לאירועים ולטקסים בבגדים אזרחיים, עכשיו הוא הגיע עם המדים והדרגות ופתאום יש הילה כזאת מסביבו. המפגש הזה היווה עבורי סגירת מעגל".
אביו של שחר, אל"מ (במיל') חן לבני אומר: "חטיבת הנח״ל בשבילי היא בית- היא משתנה קבוע במשוואת חיי כבר מזה עשרים שנה, עם הרבה מאוד חוויות מעצבות שעברתי בה. לראות את שחר בתרח״ט עבורי זו גאווה גדולה. לצד זה זה גם מוזר, כמו לערבב משפחה ועסקים". למתגייסים חדשים לחטיבה סמל לבני ממליץ: "אל תיקחו הכל קשה מדי. תמיד תזכרו שהכל ייגמר, ותנצלו כל רגע. שלא יהיו לכם חרטות".