"תארבות": קמפוס ללימודי אומנות ותרבות יוקם בעפולה

במסגרת פגישה מיוחדת שהתקיימה בלשכת ראש העיר אבי אלקבץ, הוחלט על הקמת בית ספר ללימודים גבוהים בתחומי האומנות והתרבות בהובלת תנועת תרבות

"תארבות": בית ספר ללימודים גבוהים בתחומי אומנות ויזמות תרבות יוקם בעפולה על ידי תנועת תרבות בסיוע ותמיכת בי"ס למוסיקה "רימון", ובשיתוף פעולה מלא עם מחלקת תרבות בעפולה בהנהלתו של יניב בוגנים ועיריית עפולה. בין הנוכחים בפגישה ניתן למנות את ראש העיר אבי אלקבץ, מנהל אגף תרבות בעירייה- יניב בוגנים, מייסד ונשיא רימון- יהודה עדר, מייסד ויו"ר הנהלת רימון- הרי ליפשיץ, מנכ"ל בי"ס רימון- משה סיני, מנכ"לית עמותת תנועת תרבות מורן כהנא, יו"ר ועד מנהל ופיתוח משאבים- הדס גולדמן, וחבר ועד מנהל ביה"ס- יותם כרמלי.

ההחלטה על הקמת הקמפוס ללימודים גבוהים: "תארבות" התקבלה לאחר שנים של עבודה בשטח מאז הוקמה התנועה, במהלכן הקימו תנועת תרבות מיזם ייחודי שנקרא בית ספר "תארבות" במטרה להכשיר אומנים צעירים המעוניינים להתמקצע בכל תחומי התרבות והאומנות ולרכוש כלים ומיומנויות בתחום "יזמות תרבות". במהלך השנים, קיימה תנועת תרבות את ההכשרות במבנים שונים וכעת החליטו לקחת את המיזם צעד אחד קדימה. לאחר שהכשירו, על ידי מנחים מקצועיים מאות אומנים, החליטו, בהובלת ראש העיר אבי אלקבץ, על הצעד להקים קמפוס המאחד את כלל האומנים בעפולה והאזור כולו, במסגרתו הצעירים בגילאי 18+ יקבלו הכשרה על ידי מורים מקצועיים.

הקמפוס, שינוהל על ידי תנועת תרבות, יאחד עשרות מורים ומנחים המובילים בישראל בתחומים המחול, המוסיקה, האומנות, התרבות ועוד כאשר כבר עכשיו מלמדים ברחבי העיר במסגרת בי"ס תארבות שקיים היום.

אלקבץ: "אין לי ספק שהקמת קמפוס רשמי ללימודי תרבות ואומנות ימנף את תחום התרבות בעיר ויביא עוד ועוד אומנים לעיר עפולה, בירת העמק. אני מברך על המהלך, יש הרבה דברים לעשות בדרך אך אני סמוך ובטוח שיחד נצליח להביא את הבשורה לכל האזור, נהפוך לבירת התרבות של הגליל ונייצר ערך לכל פסיפס האוכלוסייה".