תאגיד מעיינות העמקים מטמיע טכנולוגיה מתקדמת במערכת הביוב לשיפור איכות השפכים

מדובר במערכת של חברת Kando המאתרת ומתריעה על אירועים חריגים במערכת הביוב ובכך מסייעת להגנה על מכוני טיהור השפכים. התאגיד מעדכן את המט"שים על הזיהום על מנת להפנות בזמן שפכים אלה לבריכות החירום ובכך נמנעת פגיעה באיכות המים המושבים שמיועדים להשקיה בעמק יזרעאל. צילום: באדיבות מעיינות העמקים

תאגיד מעיינות העמקים ממשיך להוביל בשימוש והטמעת טכנולוגיות מתקדמות לטובת שדרוג תשתיות המים והביוב בארבעת יישובי התאגיד- יקנעם, קרית טבעון, רמת ישי וזכרון יעקב.
התאגיד החל בשנה האחרונה להפעיל ולהטמיע מערכת מתקדמת להתראה מפני "אירועי זיהום" במערכת הביוב. מדובר במערכת של חברת Kando המתריעה ומאתרת אירועים חריגים שעלולים להגיע למט"שים (למכוני טיהור שפכים) של מעיינות העמקים בהם מתבצע תהליך ביולוגי לטיהור שפכים. התאגיד מעדכן את המט"שים על הזיהום על מנת להפנות בזמן שפכים אלה לבריכות החירום ובכך נמנעת פגיעה באיכות המים המושבים שמיועדים להשקיה בעמק יזרעאל.
אורי שמואל, יו"ר התאגיד ומ"מ מקום ראש עיריית יקנעם מציין כי זהו פרויקט טכנולוגי נוסף בו התאגיד עושה לשימוש לטובת התושבים. "מערכת ההתראה של Kando מגינה על המט"שים המרכזיים שלנו-בכפר יהושע ובזכרון יעקב בהם השקענו עשרות מיליוני שקלים ומסייעת לשמירה על איכות המים המושבים. תאגיד מעיינות העמקים ימשיך להוביל בקדמת הטכנולוגיה לרווחת תושבי הישובים".
מנכ"ל התאגיד יהודה סיסו, מציין כי עד נעשה שימוש בטכנולוגיה בעיקר ב"נקודות מפתח" בקווי הביוב המוליכים למט"שים, כאמור, ברגע שמתקבלת התראה נוצר קשר עם המט"ש לטובת הפניית השפכים החריגים לבריכות החירום.
סיסו מציין כי מרבית אירועי השפכים החריגים נובעים מהשלכת שמנים ופסולת תעשייתית, מלחים וחומצות, האסורים להזרמה למערכת הביוב, ושפכי רפתות המוצאים דרכם לביוב.
סיסו: "המערכת מסייעת לנו גם בהליך השוטף של ניטור ודיגום השפכים מאחר וההתראות נותנות מידע בזמן אמת על מצב השפכים. בנוסף, המערכת מסייעת לנו ללמוד את מקור הזיהום, מרכיביו, הסיבות להופעתו ואף באלו ימים ושעות בדיוק הוא הופיע. הניתוח הזה עוזר לנו לקבל תמונה אמיתית של מצב השפכים ולהשתמש באכיפה ומניעה במידת הצורך."
חברת Kandoהיא חברת דאטה, המספקת פתרונות IOT לתאגידי מים, טכנולוגיה זו מבטיחה שיפור משמעותי באיכות השפכים, מסייעת להגן על תהליך מחזור השפכים, מונעת נזק לרשת השפכים ולמתקן הטיפול בשפכים (מט”ש) מפני אירועים שמתרחשים ברשת השפכים התת קרקעית. כל זאת ע”י איתור הגורם המזהם, התרעה ומתן כלים ממשיים ותובנות למקבלי ההחלטות בתאגידי המים בזמן אמת. למידע נוסף www.kado.eco