שתי תאונות בשעות האחרונות בכביש 66

תוך שבוע, תאונת דרכים שלישית בכביש הדמים 66 ושוב פצועים בציר שגבה מעל 40 הרוגים בשנים האחרונות, מעל 1,000 פצועים ומאות תאונות דרכים שנגרמות עקב מצבו של הכביש. ראש מוא"ז מגידו: "בלי שדרוג דחוף של הכביש יהרגו לשווא עוד עשרות בשנים הקרובות"

בשעות האחרונות התרחשו שתי תאונות דרכים בכביש 66. שמצטרפות לסטטיסטיקה השבועית לאחר שבשבוע שעבר התרחשה תאונה נוספת, כמעט באותו מקום. הפעם, במזל גדול, זה נגמר רק בפציעות בדרגות שונות ולא בקרבנות בנפש.

ממוא"ז מגידו נמסר לעמקניוז כי מאחר וכביש 66 נחשב אחד מהמסוכנים בישראל וכמעט ואין שבוע שלא מתרחשות בו תאונות דרכים בחומרות שונות בעשור האחרון, הכביש היה מיועד לשדרוג לשני נתיבים לכל כיוון אך בכל פעם נדחה פיתוחו בתירוצים שונים.
בחודשים האחרונים מנהלת מוא"ז מגידו, לצד מטה מאבק של תושבי האזור, מאבק רחב היקף לקראת הכנסת הכביש לתכנית החומש של משרד התחבורה אשר תושלם בחודשים הקרובים.

לטענות מטה המאבק הכביש, שאורכו 17 ק"מ ממגידו לצומת התשבי, שנסלל עוד לפני קום המדינה ומאז גבה מאות קרבנות בנפש, ברובו ללא שוליים, עם שדה ראיה מוגבל ולכן הכביש מהווה סכנת חיים לנוסעים בו ולראיה המחיר הכבד שהוא גובה.

לטענת גורמים במוא"ז מגידו, במקום לסלול את הכביש מחדש, הוסיפו טלאיי בטיחות לכביש שאמורים היו להביא להפחתה במספר התאונות, אולם, פתרונות אלו הביאו את הכביש למצב קשה יותר כאשר גדרות בטיחות ואמצעים אחרים הגבילו את שדה הראיה של הנהגים המשתלבים בתנועה.

איציק חולבסקי, ראש המועצה האזורית מגידו: "זהו מחדל מתמשך שאסור להמשיך ולהשלים עם קיומו. הכביש מסוכן לציבור הנוסעים בו, פוגע בחיים התקינים של יישובי האזור ומסכל את תוכניות הפיתוח של המועצה והישובים צמיחה דמוגרפית,   התיירות והכלכלה. אנו לא נשלים עם עוד דחייה בשדרוג הכביש והפיכתו לבטוח לציבור הנוסעים. ניאבק עד הכללתו בתוכנית החומש הקרובה. אי הכללתו בתוכנית תביא למותם של עשרות ולמאות פצועים נוספים שמרביתם יהיו מעורבים בתאונות עקב מצבו הלקוי של הכביש".