צפו: השר יעלון "שבר שתיקה" בביקור במגדל העמק

שר הביטחון, שסייר בעיר, תקף את ארגון "שוברים שתיקה", הצהיר כי התקבלה החלטה על הקמת שדה תעופה ברמת דוד שיהווה חלופה לנתב"ג משיקולים בטחוניים והוסיף כי: "שדה תעופה אזרחי ברמת דוד הוא מתנה לעמק ולגליל"

ראש העיר אלי ברדה אירח השבוע את שר הביטחון משה (בוגי) יעלון בבית "יד לבנים" בעיר וסקר את התפתחות העיר בנושא חינוך, בנייה ופיתוח. במפגש עם השר נכחו מ"מ ראש העיר סרגיי אוקלנדר, סגן ראש העיר אלי בקסיס חבר המועצה דורון אלחרר, מנכ"ל העירייה שלום זוזוט, מנהלי אגפים ומחלקות. בסיום הסקירה אמר השר יעלון: "הסקירה של ראש העיר אלי ברדה מלמדת על הסתכלות חיובית קדימה של ראש העיר והרשות" והוסיף: "גם אנחנו בממשלה ובמשרד הביטחון מסתכלים קדימה לפיתוח הצפון. כפי שהקמנו בדרום את עיר הבה"דים וקידמנו את עיר הסייבר בבאר שבע לשם יועברו בסיסי המודיעין והתקשוב, אנו מעוניינים להעביר לצפון בסיסים ממרכז הארץ".

השר יעלון עם ראש העיר ברדה ובכירי העירייה במהלך הביקור בעיר
השר יעלון עם ראש העיר ברדה ובכירי העירייה במהלך הביקור בעיר

[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


• ברדה: "קונצנזוס סביב שדה התעופה החדש לא יהיה"

בהמשך העלה ראש העיר אלי ברדה את נושא שדה התעופה האזרחי החלופי לנתב"ג שעתיד לקום ברמת דוד ואמר: "בעבר דובר על הקמת השדה במגידו וצוות בדיקה מקצועי המליץ על הקמת שדה תעופה בנבטים. אנו יודעים שמשרד הביטחון הטיל וטו על ההקמה בנבטים משיקולים בטחונים והמליץ להקימו ברמת דוד. אנחנו מבינים את היתרונות בהקמתו של שדה תעופה וגם מודעים וחוששים מהחסרונות של רעש וזיהום אוויר. צוות בדיקה צריך לבדוק ולכמת את הנתונים לפני שנקבל החלטה בעד או נגד. בכל מקרה, קונצנזוס סביב השדה הזה לא יהיה".

שר הביטחון השיב ואמר: "הקמת שדה התעופה בנבטים ירדה מהפרק. ההחלטה וההמלצה של משרד הביטחון היא הקמתו של שדה אזרחי ברמת דוד. מדובר במתנה גדולה לעמק ולגליל שתביא לפריחה כלכלית משמעותית לכל האזור". נושא נוסף שהשר וראש העיר דנו הוא הקמת שכונת מגורים לאנשי צבא והעברת מפעל הטנקים לאזור התעשייה "שגיא 2000". השר אמר כי ינחה את הגורמים המקצועיים במשרדו לקדם את הנושאים.