שרת התחבורה רגב החליטה! שדה"ת הבינ"ל השני של ישראל יוקם בדרום הארץ

בשורות טובות למתנגדי הקמת שדה תעופה בינ"ל בעמק לאחר שהשרה רגב הודיע במפגש הקמת שדולה למען הנגב בכנסת כי יוקם בדרום הארץ. השרה רגב: "מי שמחליט על שדה תעופה אזרחי זו המדינה. החלופה המתגבשת תונח על שולחן רה"מ עד אוקטובר". צילום: דוברות מוא"ז עמק יזרעאל

הבוקר, יום רביעי, הושקה השדולה למען הנגב בכנסת, ביוזמת חה"כ שלמה קרעי בהשתתפות רה"מ בנימין נתניהו, השר לעניינים אזרחיים במשרד הביטחון מיכאל ביטון, שרת התחבורה מירי רגב, ראשי רשויות מהדרום ומהצפון- ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ', יו"ר מועצת הנגב וראש עיריית ערד עו"ד ניסן בן חמו וראש המועצה האזורית עמק יזרעאל אייל בצר.
הכנס התמקד בהקמת שדה תעופה בינלאומי בנבטים כפי שדורשת מועצת הנגב, כחלק מפורום ראשי הרשויות המשותף מהצפון והדרום.  הקמתו של נמל התעופה בנבטים, הוא אחד הדגלים המרכזיים לפיתוח הנגב ופרויקט שימנף ויקדם אותו ללא היכר. זאת לצד שמירה על אחד מנכסיה המשמעותיים של המדינה, עמק יזרעאל.
ראש הממשלה בנימין נתניהו שהשתתף בכנס באמצעות הזום הדגיש את מחויבותו לחזון פיתוח הנגב באמצעות השקעות בתשתיות לאומיות.
בדיון חזרה שרת התחבורה מירי רגב על החלטתה בדבר הקמתו של שדה תעופה בינלאומי בנגב על-פני חלופות אחרות, תוך שהיא עוצרת באומץ פעולות תכנוניות קודמות אחרות, מבטאת אומץ לב ציבורי ועמידה איתנה לצד הנגב מחד ולצד עמק יזרעאל, מאידך.
השרה רגב: "מי שמחליט על שדה תעופה אזרחי זו המדינה. החלופה המתגבשת תונח על שולחן רה"מ עד אוקטובר".
ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל אייל בצר אמר בסיום המפגש: "אני מברך על המפגש הראשון והחשוב שהתקיים היום של השדולה למען הנגב. אנחנו, בפורום ראשי הרשויות המשותף מהצפון, המרכז והדרום, נמשיך לקדם ולפעול למען ההחלטה הנכונה למדינה- מימוש החזון של פיתוח הנגב לצד שמירה על עמק יזרעאל של כולנו".
השר לעניינים אזרחיים במשרד הביטחון מיכאל ביטון: "שר הביטחון בני גנץ הנחה את צה"ל ואת משרד הביטחון שלא לשלול דבר ולבחון את כל האופציות, כולל נבטים."