שרשרת המזל: פעוט ניצל בזכות עירנותה של אחותו הקטנה

אחותו של הפעוט הבחינה ששרשרת שאחיה הפעוט השתעשע בה נעלמה. מאוחר יותר היא נשלפה מקיבתו על רופאי רמב"ם בהליך כפולשני. צילומים: באדיבות דוברות רמב"ם

ילדים הם יצורים סקרנים ובודקים את סביבתם ללא הרף. לפעמים זה מוביל לשיעור חשוב ולפעמים למצב מסכן חיים. כך היה במקרה של בן ארבע מהאזור אשר הגיע לאחרונה למיון ביה"ח "רות" לילדים ברמב"ם אחרי שבלע תכשיט: שרשרת ארוכה ממתכת שעשתה את דרכה אל קיבתו.
אחותו של הפעוט הבחינה הוא משחק בתכשיט, אשר נעלם לאחר מכן והבינה שהילד בלע את השרשרת. בעקבות כך, מיהרו הוריו אל בית החולים, שם עבר הפעוט סדרת בדיקות שאכן אישרו את החשד לבליעת עצם זר.
מאחר והפעוט לא הראה שום סימפטומים ולא התלונן על כאבים, וכדי להימנע מבדיקה פולשנית בילד כה קטן, אושפז הפעוט להשגחה בזמן שהצוות עוקב אחר מצבו וממתין שהשרשרת תצא מגופו באופן טבעי, כמקובל במקרים כאלה. לאחר יומיים, משלא יצאה השרשרת, נבדק הפעוט שוב על מנת לאבחן את מיקומו של העצם הזר. מבדיקת צלום חוזר עלה כי השרשרת, שאורכה 10 ס"מ, התמקמה בקיבתו של הילד והוחלט שלא להמתין יותר ולשלוף אותה.

כיתוב: צילום רנטגן באדיבות דוברות רמב"ם
כיתוב: צילום רנטגן באדיבות דוברות רמב"ם

0
כשהוא תחת טשטוש, שלפו רופאי יחידת גסטרו ילדים בביה"ח "רות" ברמב"ם את השרשרת מקיבתו, תהליך שהסתיים בהצלחה. לאחר מכן נותר הילד להשגחה ואתמול הוא שוחרר לביתו, כשהוא חש בטוב.
"באופן תיאורטי, השרשרת יכלה להיתקע בקיבתו או בהמשך המעי של הילד ולגרום לחסימה", מסביר פרופ' רון שאול, מנהל מכון גסטרו ילדים ברמב"ם את הסכנה, "השאיפה היא להימנע ככל הניתן מבדיקות פולשניות מיותרות בילד כה קטן, אך בלית ברירה נאלצנו להתערב למען בריאותו של הפעוט. בליעת עצמים זרים יכולה להסתיים בכי רע", הוא מוסיף ואומר, "אנו מפצירים בהורים להשגיח על הילדים בשבע עיניים ולהימנע מחשיפתם לעצמים זעירים ומסוכנים ולהרחיק אותם מהישג ידם. במידה והילד בלע בטעות עצם זר, יש להביאו בהקדם למיון בית החולים הקרוב לביתכם".

במרפאה ובבית: המרפאה – שתומכת בחולים במחלות קשות ומונעת סבל

|

נפל מגובה 3 קומות וחזר ללכת: "הרופאים במרכז רפואי העמק אמרו לי שאני נס רפואי"

|