שקט תעשייתי ברכבת בחוה"מ פסח: מעל 800 אלף נסיעות בוצעו עד כה

ע"פ רכבת ישראל: משקלול שלושת ימי חוה"מ הראשונים עולה כי ממוצע הנסיעות היומי עומד על מעל 205 אלף נסיעות ליום. צלום: דוברות רכבת ישראל

עד יום האתמול (רביעי) בשעה 13:00 בוצעו ברכבת כ-800 אלף נסיעות במהלך ארבעת ימי חול המועד, וברכבת ישראל מעריכים כי מספר הנסיעות עד סיום הפעילות בסמוך לכניסת החג שני היום (חמישי) בערב יגיע למיליון.
משיקולל שלושת ימי חוה"מ הראשונים עולה כי ממוצע הנסיעות היומי עומד על מעל 205 אלף  נסיעות ליום, נתון המהווה כ-80 אחוזי תפוסה ביחס לימי חול אשר עמד בשנת 2018 על כ-257 אלף נוסעים ביממה.
מספר הנסיעות נמוך במעט מממוצע הנסיעות היומי בפסח אשתקד, אשר עמד אשתקד על 220 אלף נסיעות ביום, וברכבת מייחסים זאת למיעוט נוסעים יחסי ביומיים הראשונים של חול המועד, אשר התאפיינו במזג אוויר גשום וחורפי.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


ברכבת מציינים כי בניגוד לימי חול, במהלך חול המועד וחגים אחרים, מבוצעות הנסיעות על פני כל שעות היום, ולא בשעות העומס המסורתיות בבוקר ובערב. ולקראת החג נערכו ברכבת ותיגברו קווים מסוימים וכן תחנות רבות ברחבי הארץ במנהלים, דיילים וקופאים.
עומסים נרשמו לאורך כל ימי החג בקו נתב"ג-ירושלים נבון, המופעל בהרצה, עם מעל 40 אלף (40,900) נסיעות שבוצעו מאז תחילת חוה"מ ועד היום (רביעי) בשעה 13:00.
מרבית הרכבות בקו זה יצאו בתפוסה מלאה, בכפוף להגבלה על מספר הנוסעים לרכבת.  ברכבת ישראל צופים כי מספר הנסיעות בקו יעבור את ה-50 אלף עד סוף חול המועד. מאז תחילת נסיעות ההרצה בקו, בספטמבר האחרון, בוצעו בו קרוב ל-1.25 מיליון נסיעות.
נתון הדיוק עומד על מעל 90 אחוזים, נתון גבוה משמעותית מנתוני הדיוק בשבועות האחרונים, אשר התאפיינו ביחסי עבודה רעועים ושיבושים רבים. ברכבת מקווים כי ה"שקט התעשייתי" יישמר, כפי שהורה בית הדין, גם בערב החג שני ובשבוע הבא.