שנה לאחר חתימת הסכם: סכסוך עבודה של מרצי הסגל הזוטר במכללת עמק יזרעאל

בארגון כוח לעובדים מציינים כי בעוד שבועיים, לאחר חופשת הפסח, יוכלו המרצים והמתרגלים להשבית את הלימודים. במכללה אומרים בתגובה: "קיימת עדיין מחלוקת אחת אחרונה בין הממונה על השכר באוצר לבין המרצים בנוגע למספר שנות ההסכם, ואנו מקווים שניתן יהיה לגשר גם על הסוגיה הזו". צילום: ארכיון

ועד מרצי הסגל הזוטר במכללת עמק יזרעאל המאוגדים בכוח לעובדים, הכריז על סכסוך עבודה. 300 המרצים מוחים וטוענים שהנהלת המכללה חזרה מהסכמות עליהם חתמו שני הצדדים לפני שנה. בארגון מציינים כי בעוד שבועיים, לאחר חופשת הפסח, יוכלו המרצים והמתרגלים השבית את הלימודים.
בהודעה של כוח לעובדים נכתב: "המו"מ במכללת עמק יזרעאל החל באוקטובר 2015 לאור תנאי ההעסקה במכללה…ההסכם הקיבוצי בין הצדדים אמור לתקן עוולות אלה. עתה כאמור ממאנת ההנהלה לממש מתווה עקרונות עליו כבר חתמו הצדדים, ותולה זאת בסירוב הות"ת והאוצר לאשר את ההסכם…לאחר החתימה על מתווה העקרונות, הועבר המתווה לות"ת כמי שמתקצב את תקציב המכללה ולממונה על השכר במשרד האוצר. הות"ת הציבה לצדדים תנאים חדשים שאינם מופיעים בהסכמים קיבוציים קודמים במכללות הציבוריות ואינם מקובלים ביחסי העבודה, דוגמת דרישה לשקט תעשייתי של 8 שנים", לשון ההודעה של ארגון כוח לעובדים.
סגל ההוראה הזוטר שבת כבר פעמיים במהלך המו"מ, לדבריו במחאה על גרירת רגליים מצד ההנהלה וסירובה להעביר חומרים קריטיים לקידום המו"מ. יצוין כי מכללת עמק יזרעאל היא אחת מ-21 המכללות הציבוריות בישראל המתוקצבות ע"י הות"ת.

• "אנחנו מאמינים שרוב המרצים ישמחו להמשיך וללמד עד למציאת פתרון"

ממכללת עמק יזרעאל נמסר: "יש לנו צוות מרצים נפלא ומקצועי ואנחנו, כמו גם הסטודנטים, מאד מעריכים אותם, ולכן פעלנו למען הסכם קיבוצי למען המרצים שמעניק להם תנאים מצוינים. קיימת עדיין מחלוקת אחת אחרונה בין הממונה על השכר באוצר לבין המרצים בנוגע למספר שנות ההסכם, ואנו מקווים שניתן יהיה לגשר גם על הסוגיה הזו. אנחנו מאמינים שרוב המרצים ישמחו להמשיך וללמד עד למציאת פתרון".