שלמה מליחי, מ"מ ראש העיר עפולה דורש לעצור את הסכם הגג

במסגרת ההסכם אמורות להיבנות בעפולה כ-11.000 יחידות דיור והוא כולל גם מימון לפיתוח כבישים, תשתיות, מוסדות אקדמיה וטכנולוגיה. "בכוונתי להוביל מהלך שבו נוכל, אנו נבחרי הציבור לווסת, לשלוט וליצור מאזן ברור ומושכל בו קצב הבנייה יהיה בהתאמה מלאה לקצב התפתחו", אומר מליחי. בעיריית עפולה אומרים: “גם מליחי נהנה מהסכם הגג”

מ"מ ראש העיר עפולה שלמה מליחי דורש לבטל באופן מיידי את הסכם הגג שנחתם בעפולה ולהוביל מהלך לבחינת אלטרנטיבה לבניית 11 אלף יחידות דיור באופן מבוקר ומווסת על פי צרכי העיר עפולה.
כזכור, בספטמבר 2016 חתמו שר האוצר משה כחלון וראש העיר עפולה יצחק מירון על ההסכם. מלבד תוספת של 11.000 יחידות דיור ההסכם כולל גם מימון לפיתוח כבישים, תשתיות, מוסדות אקדמיה וטכנולוגיה. ההשקעה הכוללת של המדינה במסגרת ההסכם עומדת על 850 מיליון שקל.
מליחי טוען כי הסיבות המצריכות ביטול מיידי הן בראש ובראשונה ההיצע העצום העולה על הביקוש ותוצאותיו שיהיו הרות אסון לצביונה של העיר עפולה. לדבריו, מנתונים שפורסמו לאחרונה עולה תמונה מדאיגה ועגומה על מצב שוק מכירות הדירות בעפולה. "הזמן הממוצע למכירת דירה בעפולה עלה בכ 91% מ 159 יום במאי אשתקד ל 303 יום בשנה זו. דירה בעפולה נמכרה ב 45 יום בלבד והייתה רמת ביקוש גבוהה, כיום בעפולה יש עודפי היצע גדולים והביקושים ירדו באופן דרמטי", אומר מליחי.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


עוד אומר מליחי: “חובתי ואחריותי כאיש ציבור לדאוג שלאוכלוסייה שכן תגיע לעפולה תהיה תעסוקה ראויה, יהיו תשתיות ראויות, יהיו מוסדות ציבור ומבני חינוך הולמים. הסכם הגג הוא דבר מבורך כשהוא נעשה באופן יסודי, רציני ומעמיק, זה לא המקרה שלנו. לא נעשו מפגשים עם הציבור לשמוע את דברו, לא נעשתה עבודה יסודית, דרשתי לעצור מיידית את הסכם הגג כדי לבחון את כל ההיבטים הנדרשים החל מתעסוקה הולמת, מפעלי הייטק שיהוו עוגן תעסוקתי לתושבים החדשים, דרך בניית תשתיות ראויות בכבישים, דרכים וכל המשתמע מכך, ומעל הכל הצפת השוק בדירות רפאים שאין להן דורש תוביל לכניסת אוכלוסיות שונות שיערערו את הצביון הנוכחי של עפולה. בכוונתי להוביל מהלך שבו נוכל, אנו נבחרי הציבור לווסת, לשלוט וליצור מאזן ברור ומושכל בו קצב הבנייה יהיה בהתאמה מלאה לקצב התפתחות אזורי התעשייה, פיתוח כבישים ותשתיות, פיתוח מוסדות חינוך ומוסדות ציבוריים, וכמובן רמת הביקוש", אומר מליחי.

• עיריית עפולה: "העיר נמצאת בין עשרת הערים המובילות בהגירה חיובית"

מעיריית עפולה נמסר בתגובה: "במסגרת הסכם הגג שנחתם תקבל העיר עפולה ממדינת ישראל 850 מיליוני שקלים לחידוש ושיפור תשתיות ישנות ופרויקטים נופיים נוספים. אחד הפירות המרכזיים של הסכם הגג שנחתם בין עיריית עפולה למדינת ישראל, מהם נהנים תושבי העיר, ביניהם גם מ"מ ראש העיר מר מליחי הם חידוש הכבישים והרחובות באופן חסר תקדים בהיקפם בעיר ובשכונות שרובדו וחודשו בהשקעות של עשרות מיליוני שקלים ובנוסף, גם סיוע כספי לפרויקטים מרכזיים בעיר שמקדמים את העיר והופכים אותה לאטרקטיבית להנאת תושביה, לתושבים חדשים ולאורחים שמקדמים את כלכלתה. עוד יצוין כי העיר עפולה נמצאת בין עשרת הערים המובילות בהגירה חיובית בשנת2016. כיום יש בעיר 54000 תושבים, מהם הרבה זוגות צעירים, עליה של כ17% בארבע השנים
האחרונות, והעיר צפויה להכפיל את אוכלוסייתה ב-10 שנים הקרובות עד כדי 100,000 תושבים. עוד יצוין כי ביחס ישיר לכמות הזוגות הצעירים שמגיעים לעיר, חל גידול בביקוש לגני הילדים שעלו בשנים האחרונות מ-68 גנים ל-100 ובקרוב יפתחו עוד 8 גני ילדים חדשים.
יש לציין כי במסגרת הסכם הגג, יחלו בשנה הבאה ב- 2019 לסלול את הכביש העוקף הצפוני מצומת המעונות לצומת דברת בעלות של 290 מיליון ₪ שישחרר עומסי תנועה רבים מתוך העיר. כמו כן, העיר עפולה חזקה גם בתעסוקה, בכמות מפעלים חזקים ויציבים באזורי התעשייה שלה, ובשנים האחרונות, פועלת העירייה להקמת תשתית לתעשיות הייטק וניצניה כבר ניכרים בפארק הייטק שהולך ומוקם בימים אילו ממש”.

עפולה: מפגש פסגה של כל ראשי הרשויות באזור

|