שלוש וחצי שנות מאסר לצעיר ישראלי שהצטרף לדאעש

בן 20 מנצרת התגייס לדאעש ואף זכה לקבל מהארגון 500 דולר לאחר שנפצע מפצצה שהוטלה ע"י מטוס קרב. הוא נעצר לאחר שחזר לישראל והורשע במגע עם סוכן חוץ, אימונים צבאיים אסורים, חברות ופעילות בהתאגדות בלתי מותרת, ואיסור פעולה ברכוש טרור

סגן נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת, תאופיק כתילי, גזר בשבוע שעבר 42 חודשי מאסר לריצוי בפועל על צעיר בן 2 , תושב נצרת בגין הצטרפותו לארגון המדינה האסלאמית – דאע"ש.
הנאשם הורשע במגע עם סוכן חוץ, אימונים צבאיים אסורים, חברות ופעילות בהתאגדות בלתי מותרת, יציאה שלא כדין ואיסור פעולה ברכוש טרור.


ארגון דאע"ש הינו ארגון הנמנה על ארגוני הג'יאהד העולמי וארגון שהוכרז ביום 3.9.14 כהתאחדות בלתי מותרת.

מעובדות כתב האישום עולה כי בעקבות צפייתו של הנאשם בקטעי וידאו של דאע"ש, גמלה בלבו החלטה להצטרף לארגון דאע"ש, שאחריה הנאשם ניסה ליצור קשר באמצעות תוכנת הפייסבוק עם פעיל דאע"ש בסוריה, ואולם ניסיונות אלו לא צלחו. הנאשם, שכשל בניסיונותיו ליצור קשר עם פעילי דאע"ש, החליט לנסוע, יחד עם חברו לאנטליה שבטורקיה.


 

• הוכשר כלוחם דאע"ש

 לפני כשנה טס הנאשם מנתב"ג לאנטליה והגיע בשעות הצהריים למלון שם הוא יצר קשר באמצעות הפייסבוק עם פעיל דאע"ש וסיפר לו כי הוא (הנאשם) מפלסטין ומעוניין להגיע לסוריה ולהצטרף לדאע"ש.
הפעיל מסר לנאשם את מספר הטלפון הסלולארי שלו והנחה אותו להגיע ל"גאזי – ענתאר" באזור הגבול הטורקי-סורי. הנאשם הגיע אכן ל"גאזי-ענתאר" ושם התקשר אל הפעיל אשר הפנה אותו "למבריח הגבול".

הנאשם נפגש עם המבריח וזה האחרון הוביל אותו לעבר נקודת פריצה בגבול סוריה טורקיה, הורה לו לעבור אל מעבר לגבול, שם ימתינו לו שני גברים רעולי פנים.
הנאשם עשה כן, נפגש עם אותם גברים אשר העבירו אותו לבניין המפקדה של דאע"ש באזור ג'ראבלי. במחנה, התבקש הנאשם לספר לפעילי דאע"ש כיצד נכנס לסוריה ואף פרטים אישיים.
לאחר מכן החל הנאשם בסדרת אימונים ובשיעורי נשק שונים, שבסופם הוכשר כלוחם דאע"ש. במהלך תקופת שהייתו במחנה, נפגש הנאשם עם שלושה אזרחים ישראליים, תושבי יפיע. בסיום תקופת הכשרתו, החליט הנאשם להיות לוחם דאע"ש, הוא צויד בחגורת נפץ, אותה העבירה לאחר ולאחר מכן הועבר לעיר מוסול ומשם לעיר פלוג'ה, שם צורף לפלוגה צבאית, עבר אימון והכשרה בפירוק והרכבה של נשק מסוג R.P.K ויצא עם פלוגתו לקרב עם הכוחות האיראניים.
בשלב הבא, הוכשר הנאשם לשימוש בכלי נשק נוספים והשתתף בלחימה כנגד כוחות צבא שיעים. כחלק מלחימה זו השתתף הנאשם יחד עם חבריו לפלוגה בהטמנת חומרי נפץ באדמה שנועדו לפעול כנגד כוחות הצבא השיעי.
במהלך פעילות זו נפצע הנאשם מפצצה שהוטלה על ידי מטוס קרב, הנאשם איבד הכרתו, פונה לבית חולים, שם נכרתה כף ידו השמאלית ונתפרה בטנו. הנאשם קיבל פיצוי מדאע"ש בסך של 500 דולר.

 

• נעצר בטורקיה

 בשלב זה, החל הנאשם בניסיונות לחזור חזרה ארצה, כשלצורך כך יצר קשר עם בני משפחתו, עד שסופו של דבר הצליח להגיע לאנטליה בטורקיה, שם פגש באביו.
המשטרה הטורקית העבירה את הנאשם לאיסטנבול, שם נעצר הוא למשך כחודש, בכלא של שוהים בלתי חוקיים ועד אשר השיג באמצעות השגרירות הישראלית, תעודת מעבר, וביום 10.4.15 נחת הנאשם בנתב"ג, שם נעצר על ידי כוחות הביטחון הישראלי.
כאמור, השופט כתילי גזר עליו עונש של שלוש וחצי שנות מאסר לריצוי בפועל.