שלושה נעצרו בחשד לציד בלתי חוקי של צבי

שוטרי משמר הגבול של משטרת ישראל יחד עם רשות הטבע והגנים עצרו שלושה חשודים בציד לא חוקי ובהחזקת רובה ציד ברמת סירין שבגליל התחתון. צילום: רט״ג ומשטרת ישראל

שלשום, בפעילות אכיפה משותפת של שוטרי ומתנדבי מג"ב, שוטרי המחוז הצפוני, רשות הטבע והגנים ומחלקת ביטחון מועצה אזורית גליל תחתון, זיהו הכוחות רכבו ובו שלושה חשודים בציד לא חוקי של צבי בשטחים הפתוחים של רמת סירין.
כאשר החשודים זיהו את הכוחות הם החלו בבריחה עם הרכב. הכוחות ביצעו מרדף רכוב וחסימת צירים ובסופו של דבר עצרו את הרכב יחד עם שלושת החשודים במושבה יבניאל.
בחיפוש של הכוחות ברכב נתפסו רובה ציד, שרידים של הצבי וכתמי דם רבים של החיה המוגנת. כמו כן הכוחות ביצעו סריקות ברמת סירקין ואיתרו את צבי ירוי ללא רוח חיים.

הצבי שנקטל בציד לא חוקי. צילום: רט״ג ומשטרת ישראל
הצבי שנקטל בציד לא חוקי

שלושת החשודים, תושבי מע'אר בשנות ה-40 לחייהם, יחד עם הממצאים הועברו לחקירה במשטרת ישראל.
ליעד לינג ממונה חקירות ומודיעין מחוז צפון: ״המדובר בציידי צבאים שעסקו בצייד באמצעות נשק ורישיון צייד שניתן להם כחוק. הצבי הארץ ישראלי הינה חיית בר בסכנת הכחדה וכתוצאה משיתוף הפעולה של רטג ומגב אנו מנסים להתמודד שלא בקלות עם תופעה זו. בעקבות האירוע נפתח תיק חקירה ושבסיום הכנתו יועבר להמשך טיפול משפטי״.
כוחות משמר הגבול/משטרת ישראל רשות הטבע והגנים יחד עם ימשיכו לפעול בשטחים החקלאיים והפתוחים ברחבי הארץ בכדי לתפוס את אותם עבריינים שגורמים נזקים לסביבה ולבעלי החיים.