שלום כיתה א'! שנה חדשה נפתחה ללא תקלות

345 אלף תלמידים ובהם אלף 24 ילדי כיתות א' שמעו הבוקר את הצלצול הראשון במחוז הצפוני. בתי הספר בכל רחבי האזור לבשו חג כשתלמידי כיתה א' מתקבלים ע"י בוגרי בית הספר בשירה ובמסכות מרגשות. מנהלת מחוז צפון במשרד החינוך, ד"ר אורנה שמחון ליוותה את היום המשמח ואמרה: ביום ה-1 לספטמבר מרחפת אווירה של קדושה. מודה לראשי הרשויות על ההכנה המיטבית"

שנת הלימודים תשע"ו נפתחה ברחבי העמק ללא תקלות כצפוי. תלמידי כיתה א' נכנסו נרגשים ומתוחים בשערי בית הספר, שם יבלו את 12 שנותיהם הקרובות, והתקבלו באהבה גדולה ע"י צוות המורים והילדים הבוגרים.

יש לציין את נוכחות שוטרי המחוז הצפוני שהיו פזורים בכל מעברי החציה המרכזיים בערים ובישובים השונים והכווינו את התנועה וסייעו לילדים להגיע בבטחה לבית הספר.
ראשי הרשויות בכל האזור מלווים את פתיחת השנה ומגיעים לבתי הספר השונים בעיר.

בעפולה נפתח הבוקר בית הספר יהלום ברובע יזרעאל וכעשרה גנים חדשים ארבעה מהם ברובע יצאו לדרך.
מנהלת המחוז ד"ר אורנה שמחון הגיעה ליקנעם לחנוכת חטיבת ביניים חדשה בעיר. שמחון אמרה הבוקר: "בוקר של חג היום במחוז הצפון ואני בהחלט נרגשת שבפתח שנת לימודים חדשה. לתחושתי, ביום ה-1 בספטמבר מרחפת בחלל האוויר אווירה של קדושה. אני מברכת את המפקחים, עובדי המנהל, המנהלים וצוותי החינוך במוסדות החינוך בצפון בברכת שנת לימודים פוריה ומוצלחת ומאחלת לכולנו שנה טובה. אני מודה מקרב לב לראשי הרשויות ולמנהלי אגפי החינוך, על ההכנה המיטבית של שנת הלימודים שאפשרה פתיחה חלקה ושולחת מכאן ברכת הצלחה לכל המנהלים ועובדי ההוראה החדשים".

דובר המחוז, דוד גורלי, מציין כי 345 אלף ילדים דוברי עברית וערבית מהגיל הרך ועד העל יסודיים ובכלל אלה 24 אלף ילדים העולים לכיתה א', פצחו הבוקר את שנה"ל תשע"ו. אלה לומדים ב-2800 גנים ועוד 720 בתי ספר מרמת יסודי ועד על יסודי.

מנהלת המחוז הצפוני במשרד החינוך, ד"ר אורנה שמחון חונכת בית ספר חדש ביקנעם
מנהלת המחוז הצפוני במשרד החינוך, ד"ר אורנה שמחון חונכת בית ספר חדש ביקנעם

• בית הספר הדמוקרטי בנהלל הוכר כרשמי. ראש המוא"ז, אייל בצר: "יום חג בעמק"

מהמועצה האזורית עמק יזרעאל נמסר כי 9000 תלמידים, מתוכם כ-750 נרגשים במיוחד העולים לכיתה א' פקדו היום את ספסל הלימודים בבתי הספר במועצה. אליהם הצטרפו כ-2150 ילדים בגילאי 3 עד 6, כ- 1300 ילדים מגיל לידה עד 3, צוותי הוראה וחינוך הורים וסבים רבים ונרגשים שפתחו את שנת הלימודים תשע"ו במוסדות החינוך בעמק. במהלך חופשת הקיץ ולטובת פתיחת שנת הלימודים כסדרה, השקיעה המועצה כ- 4 מיליון ש"ח בפעילויות תחזוקה, שיפוץ ובטיחות במוסדות החינוך ברחבי המועצה. שנת תשע"ו עומדת בסימן של המשך תנופת בנייה חסרת תקדים במוסדות החינוך בעמק: בבית ספר "עמקים תבור" תמשך הבנייה של האגף החדש, בבית הספר מרומי שדה באחוזת ברק הושלמה בניית שלב ב' בבית הספר היסודי, בהרדוף נבנה תיכון חדש, ובתיכון העמק המערבי תחל בקרוב בניית אולם ספורט ובחופשת הקיץ נבנה מגרש ספורט.

השנה, לראשונה, הוכר בית הספר הדמוקרטי בנהלל כבית ספר רשמי על ידי משרד החינוך. מנהלת אגף החינוך רחל שחורי ברכה ואמרה: "דרך ארוכה עשה בית הספר מיום ההיגוי ועד יום זה, כיום זהו בית ספר רשמי של של המועצה האזורית עמק יזרעאל – אנו מאחלים לו בהצלחה רבה".

ראש המועצה אייל בצר, סייר ביום הראשון ללימודים במספר בתי ספר. בבית הספר היסודי בנהלל, השתתף בטקס פתיחת השנה. בצר ברך את התלמידים ואמר: "יום פתיחת שנת הלימודים הוא יום חג בעמק, אני מאחל לכם שנה של הרחבת אופקים וסקרנות".

ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל, אייל הצר, פותח את שנת הלימודים עם תלמידי בי"ס "העמק המערבי" ביפעת
ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל, אייל הצר, פותח את שנת הלימודים עם תלמידי בי"ס "העמק המערבי" ביפעת

• פנים חדשות בניהול בתי הספר בעמק יזרעאל. ראש אגף חינוך, רחל שחורי: "הקיץ שלנו היה עתיר עשייה. מאחלת שנה של למידה וחוויה"

השנה מצטרפים לצוות החינוך בבתי הספר בעמק פנים חדשות: בבית הספר היסודי בנהלל  נכנסה לתפקיד מנהלת בית הספר תמר גדרון, תושבת גבעת אלה, שמחליפה את סמדר רוזנברג אשר ניהלה את בית הספר בשנה החולפת. בבית הספר מרומי שדה באחוזת ברק נכנסה לתפקיד מנהלת בית הספר אלה פלק שמחליפה את דניאלה אלקון חורי. שמחליפה את רפי וייסמן אשר ניהל את בית הספר בשמונה השנים האחרונות. לתפקיד מנהלת חטיבת הביניים בבית הספר העמק המערבי נכנסה ליאת הלוי.  ובבית הספר ויצו נהלל נכנס לתפקיד מנהל חטיבה עליונה, אופיר בן פורת.

רחל שחורי מנהלת אגף החינוך במועצה סיכמה בסיפוק רב את פתיחת שנת הלימודים: "הקיץ שלנו היה עתיר עשייה, במהלכו השתתפו כ- 1000 מילדי העמק בתכנית "בית הספר של החופש הגדול", ועוד 180 ילדים בתכנית מצוינות באנגלית. השותפות האמיצה של כל מחלקות המועצה אפשרה לנו להגיע מוכנים לפתיחת השנה", אמרה שחורי והוסיפה: "אני מאחלת לתלמידים בכל מערכות החינוך, להורים, לצוותי החינוך, להנהלות בתי הספר ועובדי בתי הספר והגנים שנה של למידה וחוויה. שנה בטוחה ושקטה".