שיתוף פעולה ראשון מסוגו בין ה"שומר החדש" ל-6 מועצות בדואיות באזור

במפגש ההיכרות סוכם כי מירב המאמצים יושקעו בנוער ויטופלו בסוגיות של חינוך וקהילה, תעסוקה לצעירים וביטחון אישי בכפרים. עוד סוכם על פיילוט מידי של הקמת חווה חקלאית חינוכית

בשבוע שעבר נערך מפגש של שישה ראשי מועצות בדואיות בצפון, זרזיר, בסמת טבעון, ביר-אל מכסור, כעביה, אל-בטוף וטובה זנגריה, עם ארגון השומר החדש ובמהלכו הוחלט על שיתוף פעולה בתחומי החינוך, התעסוקה והביטחון האישי.
המפגש שנערך בחווה החינוכית-חקלאית ביישוב חריש, המופעלת תחת תנועת הנוער התנועה החדשה, כלל היכרות משותפת ושיח על האתגרים והסוגיות השונות.
במפגש הוסכם ע"י כל הצדדים שהעתיד נמצא בנוער ושם יש להשקיע את מירב המאמצים, ולטפל יחד בסוגיות של חינוך וקהילה, תעסוקה לצעירים וביטחון אישי בכפרים.
סוכם על יציאה משותפת לדרך שתכלול פיילוט מיידי של הקמת חווה חקלאית חינוכית לצד שיתופי פעולה נוספים.
יואל זילברמן, מנכ"ל ומייסד השומר החדש: "דווקא בימים כאלו יש חשיבות יוצאת דופן לבנות תשתית משותפת למי שחולמים על עתיד טוב יותר במדינת ישראל. שמחים על המהלך לשיתוף פעולה אסטרטגי עם ראשי המועצות הבדואים במחוז הצפוני של ישראל".
שירי ארדיטי, מזכ"לית התנועה החדשה: "אנו מאמינים שהמפגש הוא התחלה מבורכת של עשייה חינוכית משותפת ומשמעותית עבורנו ועבור כל שותפינו בתנועה החדשה עבור עתידה של החברה הישראלית, וניצוץ אמיתי של תקווה בצל אירועי הימים האחרונים".