"שירת הסירנה": תינוק נולד באמבולנס בדיוק כמו אביו

מנור, בנו השלישי של חן סבג, נהגו של ראש העיר עפולה הגיח לאוויר העולם באמבולנס של מד"א גלבוע. הלידה הייתה סגירת מעגל אמיתית עבור האב שנולד אף הוא באמבולנס, לפני כ-32 שנים

אחד למיליון? מה ההסתברות שתינוק ייוולד באמבולנס? סביר להניח שנמוכה מאוד. ומה הסבירות שגם אבי התינוק וגם התינוק ייוולדו שניהם באמבולנס? במקרה הזה כבר צריך לפנות לסטטיסטיקאים מקצועיים, אבל במקרה של חן סבג, 32, נהגו האישי של ראש עיריית עפולה יצחק מירון, הסטטיסטיקה הפכה למציאות אמיתית ומרגשת לאחר שבן הזקונים של המשפחה, מנור, נולד ביום שלישי שעבר באמבולנס בדיוק כמוהו.

לחן ורעייתו הדס, תושבי עפולה, שני ילדים מלבד מנור. ליהיא הבכורה בת השש ושילה, ילד הסנדוויץ', בן שלוש וחצי. לפני 32 נולד חן בנתיבות, מקום מגוריו של הוריו בתקופה דאז, "אימי אסתר שחשה צירים מיהרה לתחנת אמבולנס שהייתה ממוקמת בסמוך למקום מגורינו, בעיקר בגלל שאבי לא היה באזור. בתקופה ההיא היה קשה ליצור קשר והיא העדיפה לגשת מיד לתחנת מד"א שם היה נמצא רופא כדרך קבע", סיפר סבג, "אמבולנס של מד"א מלווה ברופא מיהר להעביר אותה לבית החולים סורוקה בבאר שבע, אבל בכניסה לבית החולים תהליך הלידה היה מתקדם מאוד ולמעשה יצאתי לאוויר העולם לפני שהגענו בשערי המרכז הרפואי. הסיפור המיוחד הזה מלווה אותי כל ימי חיי, אבל לא האמנתי שתהיה לו סגירת מעגל שכזו".

• "הלידה הזו החזירה אותי 32 שנים אחורה"

סגירת המעגל של משפחת סבג התרחשה כאמור ביום שלישי שעבר, לאחר שתאריך הלידה המשוער של הדס עבר. בימים טרום הלידה היא הגיעה מדי יום למרכז הרפואי העמק בעפולה לראות שהכל תקין. ביום שלישי שעבר הדס חשה בצירים שהתקדמו והתעצמו אט אט. היא ובעלה חן יצאו לכיוון בית החולים, אבל בעצה אחת, לאחר שזיהו שתהליך הלידה מתקדם מאוד, בעודם בסמוך לביתם, החליטו השניים להזעיק אמבולנס, "יצרתי קשר עם מד"א גלבוע וקבעתי לחבור אליהם באזור מסעדת האחוזה, לאחר שבמוקד ביקשו ממני לעצור בצד הכביש.
אלו היו דקות מעט מלחיצות, מכיוון שתהליך הלידה התקדם מאוד. פרמדיק שהגיע עם רכבו הפרטי שיער שהדס יכולה להגיע לבית החולים ובמקביל הגיעה נידת טיפול נמרץ. ברגע שהדס עברה לאלונקה בנט"ן הפרמדיקית הבחינה שמנור כבר ממש יצא לאוויר העולם. זה היה מרגש מאין כמוהו שאותו לא אשכח לעולם, רגע בלתי נשכח, לי ולאשתי היקרה, ולכל המשפחה".

• גם הפראמדיק לא ישכח את הלידה

הדס הועברה בהמשך לטיפול והשגחה בבית החולים ומחר צפוי להיערך הברית של מנור עם בני המשפחה הנרגשים והחברים  הקרובים, "הלידה הזו החזירה אותי 32 שנים אחורה, לסיפורים של אמא שלי על הלידה שלי", סיפר השבוע חן בהתרגשות, "הסיפור הזה מרגש את כולם.
הפרמדיק שעזר בתהליך חגג יום הולדת ואמר לי שהוא לא ישכח את יום ההולדת הזו לעולם, וגם ראש העיר יצחק מירון, ברך אותי ואמר שזה רגע מרגש מאוד. אני רוצה להביע מכאן את הערכתי הרבה לצוות של מד"א שפעל במקצועיות רבה ובמהירות בכדי שנחגוג את הולדת בן הזקונים שלנו", סיכם חן.