שירות חדש במרפאת נשים מרכז רפואי כללית נוף הגליל דרומית

"השאיפה שלי היא לפתח את השרותים הניתנים בקהילה ולהכניס שירותים חיוניים כדי שנשים לא יצטרכו לנסוע רחוק או לחכות לתורים ארוכים כדי לקבל מענה וטיפול", אומר ד"ר לאנדרו קסלמן

ד"ר לאנדרו קסלמן בן 47, נולד בבואנוס איירס, ארגנטינה וכיום מתגורר בעפולה. את לימודי הרפואה סיים באוניברסיטה לרפואה בעיר הולדתו ולאחר עלייתו ארצה השלים התמחות ברפואת נשים בבית חולים פוריה. בעת ההתמחות בחר להתגייס לצבא ושירת כשנה וחצי כרופא גדודי.
לאחר סיום ההתמחות נסע בעקבות חלומו להכשרה בתחום אבחון טרום לידתי במרכז מוביל בתחום ב Clinic Hospital בברצלונה ומאז חזרתו עבד כרופא בכיר ביחידת אולטרסאונד של מח' נשים ויולדות בבית חולים פוריה ובשנים האחרונות ניהל את יחידה.
"החלטתי להיות רופא כשהייתי בן 10, כבר אז התעניינתי ורציתי לדעת הכל על גוף האדם", אומר ד"ר קסלמן, "מיד כשסיימתי תיכון התחלתי ללמוד רפואה וכאשר בגרתי התעניינתי בתהליך הריון ולידה, תחום מרתק ובדרך כלל משמח. השאיפה שלי היא לפתח את השרותים הניתנים בקהילה ולהכניס שירותים חיוניים כדי שנשים לא יצטרכו לנסוע רחוק או לחכות לתורים ארוכים כדי לקבל מענה וטיפול. חשוב לי במקביל לעבודתי ללמד ולחנוך את הדור הבא ברפואת הנשים ואומר כי בעיני יום שבו לא עזרתי לפחות לאדם אחד ולמדתי דבר אחד חדש הוא יום מבוזבז", מספר ד"ר קסלמן.

• שרות בדיקות אולטרסאונד מתקדמות בקהילה

בכללית ממשיכים להרחיב ולהנגיש למטופלים שרותים שניתנו עד כה בבתי החולים או באופן מצומצם במרפאות הקהילה. "בעוד שבעבר השרות במרפאות הנשים בקהילה היה בסיסי בלבד, היום אנו עושים מאמצים להעביר שרותים ייחודיים מבי"ח כמו, מעקב בסוכרת הריונית, הריון בסיכון, מרפאת קולפוסקופיה ועוד, למרפאות הנשים בקהילה. כחלק ממגמה זו פותחו שרותי הדמיית רפואת נשים מתקדמים, כדי לאפשר לנשים לקבל שרות נגיש, נח ובזמינות גבוהה", מסביר ד"ר איציק מלכה מנהל תחום רפואה יועצת כללית מחוז צפון.
השרות שיפתח במרפאת הנשים נוף הגליל דרומית ייתן מענה בתחומי: סקירת מערכות, סקירת מערכות מכוונת בהתאם לממצאים או לצורך מעקב במערכות שונות של העובר: שתן, שלד, עיכול וכד', סקירות מתקדמות ברפואת נשים לדוגמא שרירנים, אנדומטריוזיס, ממצאים בשחלות, חלל הרחם, פוריות, וכד'. ניתן לזמן תור ב2700 או ע"י הפנייה מרופא/ת הנשים.
"אני שמח על הצטרפותו של ד"ר קסלמן, השרות שהוא יעניק במרפאת הנשים הנו שרות ייחודי המתבסס על יכולותיו המקצועיות וניסיונו הרב בתחום" מסכם ד"ר מלכה.