שינוי כיוון: שרת התחבורה הנחתה לקדם שדה תעופה בדרום

השרה מירי רגב טענה היום בדיון כי: "אי אפשר לבחון את הסוגיה דרך החור של הגרוש". במוא״ז עמק יזרעאל אומרים: "התמיכה היא צעד חשוב ומשמעותי"

שרת התחבורה מירי רגב שנפגשה בשבוע שעבר עם אייל בצר, ראש המוא״ז עמק יזרעאל, הודיעה היום על שינוי כיוון אסטרטגי והנחתה על קידום שדה תעופה בינלאומי בדרום. לדבריה: ״שדה תעופה בדרום – הוא צורך לאומי אסטרטגי״.
השרה רגב הציגה שלושה עקרונות מנחים חדשים, בדיון היום על שדה התעופה השלישי שטרפו את הקלפים:
הראשון, מדובר בהעדפה לאומית אסטרטגית- ולתפיסתה שדה התעופה צריך לקום בדרום ולא בצפון, "אי אפשר לבחון את הסוגיה דרך החור של הגרוש", מסבירה השרה.
בעקרון השני ביקשה רגב מרת״א להציג עד סוף אוקטובר חלופה נוספת בדרום לשדה תעופה, במידה והשדה בנבטים לא יהיה ישים משיקולים אסטרטגים ביטחוניים.


  [dfp name="728×90" height="728" width="90"]  


במקביל, השרה ביקשה לבחון את מיקומי השדות המוצעים במיקומים שיאפשרו חיבור למסילה המזרחית כחלק מחזונה של רגב לחיבור ישראל מצפון לדרום ויאפשר את פריחת התיירות הבינלאומית בדרום.
בדיון השתתפו גורמי משרד הביטחון וצה״ל גופי התעופה האזרחית ונתיבי ישראל.
ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל אייל בצר אמר על החלטת שרת התחבורה: "אני רוצה להודות לשרה רגב על התמיכה והרוח הגבית במאבקנו וההכרה בצרכי התעופה הדרושים לאזרחי ישראל. זהו צעד חשוב ומשמעותי בקידום הקמת שדה התעופה בדרום ובחזון הנגב, לצד שמירה על עמק יזרעאל במלוא הוויתו ותפארת".

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|

זוכרים את החייל שנחטף בעזה: טורניר כדורגל לזכרו של שקד דהן ז"ל

|

עפולה: עמותת החסד סל"ע מחלקת חליפות חדשות לפסח

|