שינוי כיוון? נתניהו ביקש הקמת צוות לבחינת הקמת שדה תעופה בינ״ל בנבטים

בעמק יזרעאל קיבלו את הבשורה באופטימיות רבה. אייל בצר, ראש המועצה: ״הגיע הזמן לשים סוף לאיוולת המתמשכת הזו. נמשיך לפעול להצלת העמק ולחיזוק הנגב". צילום: ענת חרמוני

אמש נודע כי ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו, הנחה את ראש המל״ל, מאיר בן שבת, להקים צוות שיבחן מחדש את ההיתכנות הביטחונית של פתיחת שדה תעופה בין לאומי בנבטים. באם המהלך ייצא לפועל תרד אופציית הקמת נמל התעופה בעמק יזרעאל.
את הדברים בישר ראש הממשלה במכתב לראש עיריית דימונה, בני ביטון. עוד אמר כי ההמלצה תוגש בתוך 60 יום.
ראש עיריית דימונה המכהן גם כיו״ר הרשות לפיתוח הנגב, בני ביטון, סיפר הערב שבמהלך דיון מקצועי שהתקיים בלשכת רוה״מ בנושא, בו השתתפו מומחים מתחום התעופה, לרבות מפקד חי״א לשעבר, אליעזר שקדי, נאמר כי ניתן יהיה להפעיל את שדה התעופה הבינלאומי בנבטים תוך שנתיים.
ביטון: זוהי בשורה גדולה לנגב ולמדינת ישראל. שדה התעופה האזרחי יספק 10,000 מקומות עבודה ישירים ועוד 10,000 עקיפים לתושבי הנגב. מדובר בהחלטה דרמטית שתשפיע באורח משמעותי על תושבי הנגב ותושבי המדינה כולה״.
ראשי הרשויות החברים במטה המאבק המשותף להקמת שדה התעופה בנבטים ובראשם ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל אייל בצר וסגן ומ״מ ראש העיר באר שבע ויו״ר מועצת הנגב, טל אל על ברכו על ההחלטה.
בצר: ״הגיע הזמן לשים סוף לאיוולת המתמשכת הזו. נמשיך לפעול להצלת העמק ולחיזוק הנגב״.