"שינווה": נקניקייה מבית טוב

טעימה, עסיסית, ממכרת, מושלמת. מה עוד לא נאמר על הנקניקייה של שינווה ב"קיוסק הירוק" בעפולה, שהפכה למותג מנצח ולאתר עלייה לרגל ללקוחות מכל רחבי ישראל בשלושה סניפים. לרגל 40 שנות פעילות – מערכת עמקניוז חדרה באופן חד פעמי למטבח של המקום במטרה לפצח את סוד הטעם האהוב על עשרות אלפי סועדים רעבים ומזדמנים, כולל שלומי שבת, שלמה ארצי, שרית חדד והפרוייקט של רביבו. התיעוד לפניכם

ברחבי עפולה, בירת העמק נפתחו במרוצת העשור האחרון -בזה אחר זה -מאות בתי עסק למכירת מזון ומסעדות. חלקם הפכו ליעד פופולארי עבור חובבי הקולינאריה, חלקם בקושי שורדים בענף המורכב והתובעני וחלק סגרו את שעריהם. בתוך כל אלו בולט ה"קיוסק הירוק" בעפולה בהנהלתו של יוסי שינווה בעפולה שבימים אלה סוגר לא פחות מ-40 שנות פעילות.

• לא רק נקניקיות

הקיוסק הירוק, ביציאה מעפולה לכיוון בית שאן נפתח בשנת 1976 על ידי אברהם שינווה ז"ל שנפטר לפני כשנתיים. מאז ועד היום המבנה הקטן שבו הוא פועל נותר בעינו והוא מגיש אוכל בדיוק באותה מתכונת. על הגחלת שומר הבן יוסי שמנהל את המקום ביד רמה ומקפיד על כל הפרטים הקטנים, החל מהטעמים ועד הניקיון הבלתי מתפשר.

הקיוסק הירוק של נקניקיות שינווה בעפולה
הקיוסק הירוק של נקניקיות שינווה בעפולה

ההצלחה המקומית הובילה את שינווה הבן לפתוח שני סניפים נוספים בבית שאן ורמת ישי שזוכים אף הם להצלחה רבה ובהם עובדים בני המשפחה. בעת האחרונה זכה הקיוסק לחשיפה דרך הריאליטי "האח הגדול 7" בו כיכב דודו כהן שהרבה לספר על המקום במהלך התוכניות וכן בכתבה נרחבת שעשו על בית העסק באתר מאקו.


"כל חיי הלילה החלו כאן בקיוסק הירוק. אני זוכר שהבליינים שהיו חוזרים ממועדון הורטיגו ברמת דוד היו עוצרים אצלנו ומפרקים שתי לחמניות מבלי למצמץ ובהנאה גדולה"


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


גולת הכותרת של הקיוסק הירוק היא סנדוויץ' הנקניקיות הממכר שהפך למותג של ממש לא רק בעפולה והעמקים אלא בכל רחבי ישראל. לאורך השנים צבר הקיוסק לקוחות רבים שמגיעים לאכול את הסנדוויץ' לאורך כל שעות היממה והלילה, לארוחת בוקר, צהריים או ערב או בתום בילוי ליילי במועדון. הקיוסק מקפיד על אותה רמה ואיכות לאורך כל השעות בהן הוא פתוח, מלבד יום שישי.
שמו של הקיוסק שיצא למרחקים גורם גם לסלבס וזמרים רבים לטעום את הפלא בלחמנייה הטריה ובשנים האחרונות עצרו לאכילת נקניקיה עם סלטים הזמרים שלמה ארצי, חברי הפרוייקט של רביבו, שרית חדד ושלומי שבת שהגיע ושב למספר ביקורים חוזרים.
מלבד סנדוויץ' הנקניקיות לקוחות הקיוסק מתענגים גם על סנדויץ" השניצל במקום שהחל לתפסו תאוצה, על סנדוויץ' חביתה, שקשוקה ועוד. מלבד זה נמכרים במקום גם סיגריות, שתייה, ממתקים, חטיפים ועוד.

• "יש אכן סוד, אבל אבי זכרונו לברכה לקח אותו עימו לקבר"

אז מה סוד הטעם של כריך הנקניקיות בקיוסק הירוק, הקטן והאינטימי? בסוגיה הזו עוסק כל לקוח של המקום בשנים האחרונות וגם שינווה מודע לכך. "אני שומע לא פעם את השמועות על כך שיש סוד לכריך הממכר שלנו וזה מעלה חיוך על פניי", הוא אומר, "יש אכן סוד, אבל אבי זכרונו לברכה לקח אותו עימו לקבר. אנחנו ממשיכים את המורשת שלנו בעסק ומקפידים כמוהו על איכות הטעמים, המגוון, הטעמים, הניקיון וכמובן השירות. לשמחתנו עם השנים הפכנו למותג של ממש ויש לנו לקוחות וסועדים לא רק מעפולה אלא מכל הארץ, מהצפון ומהמרכז כאחד. יש כאלה שפשוט באים במיוחד גם אם זה דורש נסיעה מתל אביב בכדי לאכול כריך עם נקניקיה שלכאורה אפשר למצוא בכל מקום. אבל אצלנו הוא אכן מיוחד ולא סתם מכירים אותנו בכל הארץ, יהודים, ערבים, חילוניים ודתיים כאחד".

סניף נקניקיית שינווה בבית שאן
סניף נקניקיות שינווה בבית שאן

• הקיוסק הירוק פתוח כאמור לכל אורך שעות היממה, מלבד בשישי

לדברי שינווה, הם החלו לראשונה לפתוח עסק בעיר לאורך כל הלילה, גם בעת שהעיר הוגדרה כחור בקצה הסרגל ועדיין לא הייתה יעד מועדף על כרישי נדל"ן, "כל חיי הלילה החלו כאן בקיוסק הירוק", אומר שינווה. "אני זוכר שהבליינים שהיו חוזרים ממועדון הורטיגו ברמת דוד היו עוצרים אצלנו ומפרקים שתי לחמניות מבלי למצמץ ובהנאה גדולה.
גם היום אנחנו האופציה המועדפת שעולה בראש של המבלים. מי שמחפש טעם של בית, עממי ובמחיר נורמאלי מגיע אלינו. אותם סועדים רעבים גילו לאורך השנים שאנו לא מתפשרים על האיכות, טיב המוצרים והטעם ובגלל זה הם חוזרים אלינו שוב ושוב. הגענו היום למצב שאנחנו יודעים כבר מה לשים בכל לחמנייה של לקוח כזה או אחר. בסופו של דבר, אני חושב שההצלחה שלננו היא ברכה מהשם יתברך", סיכם שינווה.