שיטת השקשוקה: מעל 10.000 ביצים מוברחות נתפסו בצומת מגידו

על רקע גילוי תת זן חדש של סלמונלה בישראל, חוזר ומבקש משרד החקלאות מהציבור להקפיד על רכישת ביצים בנקודות ממכר מוכרות ומסודרות, ולהימנע מרכישת ביצים הנמכרות בפתח הדלת או ממכוניות

שני רכבים פרטיים שעשו את דרכם באזור עפולה – סמוך לצומת מגידו, נעצרו היום לבדיקה על יד מפקחי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות (פיצו"ח) של משרד החקלאות ופיתוח הכפר, לאחר שעוררו את חשדם של מפקחי המשרד. הרכבים נראו עמוסים בסחורות, ועל כן נסעו לאט בצורה מחשידה. בבדיקה החשד הסתבר כמוצדק. בשני כלי הרכב התגלו כ- 10,650 (!!) ביצים מוברחות, אסורות בשיווק, ללא חתימה של תחנת מיון שמעידה על פיקוח וטרינרי. בנוסף, הביצים הובלו בכלי רכב פרטיים ללא קירור וללא תעודות בריאות.
בחקירה ראשונית של המבריחים, תושבי מגדל אל-כרום, בשנות ה- 20 לחייהם, נמצא כי הביצים יועדו לשיווק בצפון. כנגד המבריחים נפתחה חקירה, והביצים הועברו להשמדה.
על רקע גילוי תת זן חדש של סלמונלה בישראל, חוזר ומבקש משרד החקלאות מהציבור להקפיד על רכישת ביצים בנקודות ממכר מוכרות ומסודרות, ולהימנע מרכישת ביצים הנמכרות בפתח הדלת או ממכוניות, ובטמפרטורה שלא תעלה על 20 מעלות. כמו כן, יש לוודא את קיומם של תאריך תפוגה ושם מכון המיון על הביצים.

• אוכפים סביב השעון

משרד החקלאות ופיתוח הכפר אוסר על שיווק ביצים שמקורן מחוץ לגבולות ישראל, בשל העובדה שמדובר במוצר רגיש מבחינה בריאותית, כאשר לא מקפידים על שמירתו בטמפרטורה מתאימה.
היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות (פיצו"ח) במשרד החקלאות ופיתוח הכפר עוסקת 24 שעות ביממה לאורך כל ימי השנה בפעולות לאיתור וסיכול אירועי הברחות תוצרת חקלאית מהרשות הפלשתינאית לתחומי ישראל ובכך לשמור על בריאות הציבור ובריאות בעלי החיים. מתחילת השנה (ינואר 2015) עד היום, נרשמו 126 מקרים של הברחות ביצים משטחי הרשות הפלשתינאית לישראל, שבעקבותיהם הושמדו מעל 1 מיליון ביצים. בכל האירועים נפתחו תיקים משפטיים כנגד המבריחים.

• "ביצים בפרט, ומוצרים מן החי בכלל, המיוצרים בשטחי הרשות הפלשתינאית אסורים לשיווק בישראל״

מנהל יחידת האכיפה והחקירות המרכזית (פיצו"ח) במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, רואי קליגר: "ביצים בפרט, ומוצרים מן החי בכלל, המיוצרים בשטחי הרשות הפלשתינאית אסורים לשיווק בישראל, כיוון שאיננו מקיימים פיקוח וטרינרי על אופן גידולם וייצורם, וכיוון שאין לנו כל יכולת לשלוט על התנאים הסניטאריים ועל שרשרת הקירור למוצר רגיש כזה. במיוחד עתה, על רקע גילוי תת זן חדש של סלמונלה בישראל, יש להקפיד ביתר שאת לרכוש ביצים בנקודות ממכר מוכרות ומסודרות בלבד".