"שחקני הבית הפכו להיות שעירים לעזאזל"

שחקנה של הפועל עפולה, אפיק כהן, נפרד היום ממועדון ילדותו, ועבר להכח עמידר ר"ג מליגה א'. אביו של אפיק, אלירן, ששיחק בעבר במועדון, פותח את הלב ומספר על האכזבה מכך שבנו לא קיבל את הקרדיט השנה, ועל כך ששחקנים מקומיים נפלטים החוצה מהמועדון. במקביל שחקן בית נוסף של עפולה סער בן מנשה נפרד משלומי דורה, לאחר שחתם היום במגדל העמק מליגה א' צפון

בעונה שעברה אפיק כהן ערך את עונת הפריצה שלו בהפועל עפולה, וסומן כאחד השחקנים המבטיחים של המועדון, וכמי שיוביל את הקבוצה בשנים הקרובות.
אך העונה- סיפור אחר לגמרי. הקבוצה שמדורגת במקום האחרון בליגה הלאומית, ומסומנת כיורדת בטוחה, החליפה כבר שלושה מאמנים, ונמצאת בפער גדול מהמקום אשר מוביל להישארות. הבוקר, הפועל עפולה הודיעה על שחרורו של הקשר המקומי אפיק כהן, שביקש לעזוב את הקבוצה, וחתם בהכח עמידר ר"ג מליגה א'.
אביו של אפיק, אלירן, אשר מזוהה עם המועדון ואף שיחק בעבר בקבוצה, מביע אכזבה מהסיטואציה הנוכחית ודואג לעתידם של שחקני הבית במועדון. בעונה שעברה אפיק הוכיח את מקומו בהרכב, והיה נראה כי הוא הולך להיות המנהיג החדש של הפועל עפולה בשנים הקרובות. אבל המציאות הוכיחה אחרת.
אלירן, עד כמה אתה מאוכזב מכך שהשנה הוא לא קיבל את הקרדיט?
"אני מאוכזב עד עמקי נשמתי, ומתוסכל מאוד מהדרך שבה התנהלו הדברים. אחרי העונה שעברה, שבה אפיק הוכיח שהוא יכול להוביל את הפועל עפולה, ומגיע לו לקבל את הקרדיט בהרכב, ציפינו שבעונה הנוכחית הוא והמועדון ייאבקו בצמרת, ואף אחד לא חשב שכך יתגלגלו הדברים. לא חשבנו שנהיה בנקודה הנוכחית- שבה אפיק עוזב את עפולה, ולצערי הרב העונה בה כלום לא התחבר. נקלענו למציאות בעייתית, שבה אפיק נדחק לשוליים של הסגל, וכואב לי ששחקני הבית הפכו להיות שעירים לעזאזל בעקבות העונה הקשה שעוברת על המועדון. השחקנים ששיחקו במקום אפיק לא הוכיחו את עצמם, ודור העתיד של עפולה נפלט מהמועדון והם נשארים. אני לא יכול להבין את התנהלות המועדון, ואת קבלת ההחלטות, אבל זה כבר לא משנה. אפיק יוצא לדרך חדשה, ואנחנו נתמקד בהצלחתו בקבוצתו החדשה."
קיים סיכוי שבו אפיק יחזור בעתיד להפועל עפולה?
"אם הדברים ישתנו ברמה הניהולית והמקצועית, אין לי ספק שכן. ראש העיר תומך בקבוצה ואני מאמין שהוא יעשה את הכל כדי להחזיר את הכדורגל העפולאי לקדמת הבמה, ולתת את הקרדיט לשחקנים המקומיים ולמחלקות הנוער. אני מאחל לקבוצה בהצלחה, ומקווה שיפיקו לקחים לקראת העונה הבאה".

המגן סער בן מנשה. צילום דוברות הפועל מגדל העמק
המגן סער בן מנשה. צילום דוברות הפועל מגדל העמק

ובעניין אחר, את חלון ההעברות ניצלה היום גם הפועל מגדל העמק מליגה א' צפון, לאחר שהחתימה את סער בן מנשה בעמדת המגן, בן מנשה שוחרר היום מהפועל עפולה, והיום כבר התאמן עם הקבוצה.