"שחקן חיזוק" רוסי לתיאטרון המרוקאי במגדל העמק

לראשונה בתולדות תיאטרון המרוקאי ממגדל העמק יופיע שחקן ממוצא רוסי בהפקה חדשה – "בשביל כבוד צריך לעבוד"

אלכס קולישוב (20) ממגדל העמק הוא עתודאי במסלול הנדסת חשמל במכללת "אורט רוגוזין". לפני מספר חודשים נחשף לקיומו של תאטרון מקומי מרוקאי בשם "אל-מאגרב" ולמרות שנולד בקזחסטן ולא יודע מילה במרוקאית, הוא פנה למייסד התאטרון וביקש להצטרף ובעוד כחודש ימים יהפוך לכוכב במחזה חדש שמעלה התיאטרון המרוקאי. "לא למדתי תיאטרון אבל תמיד התעניינתי בתחום" סיפר השבוע קולישוב, "בחרתי דווקא בתיאטרון הזה כי זה שלנו ממגדל העמק ומשלב בין תרבויות, זה כור היתוך".

עבור הבמאי אשר כהן, שייסד את התאטרון, פנייתו של אלכס הגיעה בדיוק בזמן. אחרי 15 מחזות שהעלה על טהרת שחקנים יוצאי מרוקו בלבד, הוא כתב באחרונה את המחזה "בשביל כבוד צריך לעבוד", המביא את סיפורו של סשה, עולה מרוסיה, שנשוי לאילנית, בת למשפחה יוצאת מרוקו, ועובד בחנות הירקות של אביה.

השחקן אלכס קולישוב (20) ממוצא רוסי עם חבריו השחקנים בתאטרון המרוקאי
השחקן אלכס קולישוב עם חבריו בתאטרון המרוקאי

"זו קומדיה עם קונפליקטים שמטופלים בהמון הומור, וכשאלכס הגיע אליי הרגשתי שזה יהיה להיט. לראשונה ההצגה לא תהיה על טהרת השפה המרוקאית אלא תשלב דיאלוגים במרוקאית, בעברית וברוסית" אומר כהן והוסיף: "אני מרגיש שאני מתאים את עצמי לרוח התקופה. העולה האחרון ממרוקו הגיע למגדל העמק לפני 50 שנה, והיום הצופים הצעירים שלנו הם בני 60. זה חושף אותנו לקהלים חדשים" אומר כהן. הצגת הבכורה של ההצגה אמורה לעלות בעוד כחודש ימים בהיכל התאטרון במגדל העמק.

ראש העיר אלי  ברדה הוסיף: "מגדל העמק, כעיר קולטת עליה, ידועה כקהילה רב תרבותית המשמשת כפס יצור לאנשי קולנוע, תאטרון וזמר של אומנים שהעיר, על הפסיפס האנושי והנופים שבה, הייתה תבנית נוף מולדתם. זה מרגש ומשמח לראות תושב ותיק מארגנטינה שר ברוסית בלהקת "קולות מזמרים" של עולים חדשים ולראות צעיר מחבר העמים משתתף בהצגה של התאטרון המרוקאי, שהייתה לי הזכות לעודד ולתמוך בהקמתו. יישר כח לתושב העיר, הבמאי המוכשר אשר כהן על היוזמה והיצירתיות הרב תרבותית".

בית החלומות: כך תוכלו למצוא אותו

|

פסטיבל האביב בנחל ציפורי: מוסיקה, טבע ורב תרבותיות

|

עצמאות בעפולה: כך ייראו חגיגות ה-76 למדינה בעיר

|