שחקים מציגה: "סבבא" של פנסיה

להיפגש עם נערים ונערות, לשתות קפה, ללמוד על הדרך מיומנויות מחשב או להגיע ליום טיפוח. רשת 'שחקים' פותחת פרויקטים מיוחדים לגיל השלישי. צילום: גדעון ספקטור

העידן של היום מאופיין בשינוי תודעתי וטכנולוגי הנוגע בכל שכבות הגיל. בין שכבות האוכלוסייה נמצאת גם אוכלוסיית הגיל השלישי שהשינוי בעולם החדש מדגיש את הצורך בחיבור אל הדור הצעיר והשלמת הפערים שנוצרו עם השינויים אותם אנו חיים.
רשת 'שחקים' שמפעילה עשרות פרויקטים לגיל השלישי, פותחת בימים אלו שני פרויקטים מיוחדים המדגישים את החיבור בין מבוגרים לדור הצעיר ואת היכולת ללמוד האחד מהשני.
הפרויקט הראשון, 'קפה סבא-בא' מזמין את בני הגיל השלישי למפגשים עם בני נוער פעם בשבוע בשעות הבוקר לשבת על קפה וללמוד מיומנויות מחשב, שימוש בטלפון נייד, אפליקציות, צילום ועוד. המפגשים, שיתקיימו בספרייה העירונית, יצרו זמן איכות בין בני הדור הצעיר לאוכלוסיית הגיל השלישי תוך לימוד חוויתי והקניית ערכים משמעותיים לצעירים ולמבוגרים כאחד.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


יתר על כן, פרויקט נוסף 'לי ולק' מזמין את נשות הגיל השלישי למפגשי טיפוח עם נערות שיקנה להן חוויה מעשירה ומלמדת. המפגשים, שיתקיימו בבית ויצ"ו, יעניקו הן לנערות והן לבנות הגיל השלישי זמן איכות יחד ויום של כיף וטיפוח.
אמילי זיידל, מנהלת בית ויצ"ו ורכזת הקהילה שמנהלת את הפרויקטים מברכת על המהלך: "מדובר בפרויקטים מרגשים ומעצימים. הקניית הערכים לדור הצעיר של נתינה לאחר, הקשבה, וכבוד לבני הדור שגידלו את כולנו הינה ערך עליון. פנסיונרים ופנסיונריות מהעיר עפולה מוזמנים למפגשים מעשירים וחווייתים'.