"שומר אחי אנוכי": הפרויקט שריגש את המפיק המוזיקלי מעפולה

חן הררי, מפיק מוזיקלי שעובד עם בכירי הזמרים והמוזיקאים בישראל הלחין שיר חדש ומרגש לקראת "יום האחדות" שיצוין בטקס ממלכתי בבית הנשיא. לצילומי השיר הגיעו לאולפן שלו בעפולה הורי הנערים שנחטפו ונרצחו בשנת 2014, היוצר והאסטרטג הבכיר משה קלוגהפט שכתב את מילות השיר והזמרת אגם בוחבוט. צילום: אלבום פרטי

בסוף החודש בקרוב יצוין בישראל וברחבי העולם יום האחדות. במסגרת היום ייערכו שלל אירועים חינוכיים, תרבותיים, וחברתיים – ובמקביל ייערך גם טקס ממלכתי בבית הנשיא יצחק הרצוג. לצד אלו גם ייחשף השיר "שומר אחי אנוכי" שכתב היועץ האסטרטגי משה קלוגהפט והלחין המפיק המוזיקלי חן הררי מעפולה. השיר מבוצע על ידי הזמרת אגם בוחבוט ונציגים מהלהקות הצבאיות.
עוד משתתפים בשיר: הורי ומשפחות הנערים שנחטפו ונרצחו בשנת 2014, גיל-עד שער, יעקב נפתלי פרנקל ואייל יפרח – זכרם לברכה.
המשתתפים בשיר הגיעו לפני מספר ימים לאולפן של הררי בעפולה, לצורך הפקת השיר וצילומיו.
יום האחדות השמיני יערך השנה בסימן "מילים יוצרות מציאות" ובמרכזו יוענק בבית הנשיא בירושלים פרס ירושלים ע"י יוזמי פרס האחדות ח"כ ניר ברקת ומשפחות יפרח, שער ופרנקל. היום ישים דגש על קריאה לאחדות וחיבור יהודי התפוצות.

• לא רק מוזיקה

יום האחדות הוא למעשה פרויקט הנצחה שבאמצעותו מבקשות משפחות יפרח, שער ופרנקל להנציח את זיכרון הנערים ובמקביל להזכיר לחברה הישראלית את תחושת האחדות ששררה בה לאחר אירוע החטיפה, תוך שאיפה לשמר אחדות זו גם בשגרה, בתקווה שהיא תהפוך למושג בלתי נפרד ממרקם החיים של החברה הישראלית.
המפיק המוזיקלי חן הררי, שכבר לקח חלק בלא מעט הפקות ייחודיות, התקשה השבוע להסתיר את התרגשותו נוכח הפרויקט המחבר ומלא התקווה: "לי ולמשה קלוגהפט יש הכרות מוקדמת ושמחתי מאוד לשתף עימו פעולה בהפקת והלחנת השיר. משה הוא איש מוכשר ולכבוד הוא לי לעבוד עמו", סיפר השבוע הררי, "גם בת גלים שעאר פנתה אליי בנושא, אחרי שהיא נחשפה לפרויקטים שעשיתי ויחד החלטנו לצאת לדרך בפרויקט המרגש הזה. אני הייתי אחראי על הפקת השיר מתחילתו ועד סופו. חשבתי שהכי נכון יהיה לגייס את הלהקות הצבאיות לביצועו, יחד עם הזמרת אגם בוחבוט. לתפיסתי המקצועית היא זמרת מצוינת והייתי בטוח שהיא תתאים מאוד לביצוע השיר, וכך היה. נציגי המשפחות, יחד עם משה, והזמרים של הלהקות הצבאיות הגיעו אליי לאולפן למשך יומיים, להפקה וצילומי השיר שייחשף ביום האחדות בכל המדיות ושירותי הסטרימינג המוזיקליים. היה זה מפגש מרגש, הרבה מעבר למוזיקה. המהות, התוכן, המילים, והעוצמות מעניקים נופך אחד לביצוע הזה ולי באופן אישי הייתה התרגשות רבה במפגש עם ההורים. הייתה איזושהי הבנה של רצון ליצור בביצוע משהו אופטימי, משהו מחבר ומלא תקווה, ולא להתמקד בשכול ובטרגדיה שישארו בזיכרון הקולקטיבי שלנו לעד", סיכם הררי.