שולחים את הילדים לביה"ס עם סלולרי? התקינו להם את האפלקציה שיכולה להציל את חייהם

עם הזנקת מד"א באמצעות היישומון, משוגר באופן מידי מיקומו המדויק של הילד למוקד. צילום: מד"א

הורים רבים נערכים לפתיחת שנת הלימודים, ומציידים את ילדיהם במכשירים סלולריים // על מנת להבטיח את שלומם של ילדיכם, במד"א קוראים להתקין את יישומון "מד"א שלי", המאפשר להזעיק את מד"א במקרה הצורך, תוך שהיא משדרת את מיקומו המדויק של הילד, מעניקה לצוותים הרפואיים מידע על עברו הרפואי, ואף חוסכת מהילד את הצורך לזכור את מספר החירום 101 של מד"א 

רגע לפני פתיחת שנת הלימודים, עוסקים הורים רבים בשאלה כיצד לוודא שימוש נכון במכשיר הסלולר של ילדיהם, המלווה אותם לכל אורך שעות היום. בין היישומונים והמשחקים שבהם עושים הילדים שימוש, ממליצים במד"א להורים להתקין במכשירי הסלולר של ילדיהם את יישומון "מד"א שלי", שיאפשר לילד להזעיק את מד"א בלחיצת כפתור אחת, מבלי שיצטרך אפילו לזכור את מספר החירום של מד"א – 101. בנוסף, עם הזנקת מד"א באמצעות היישומון, משוגר באופן מידי מיקומו המדויק של הילד למוקד מד"א, ולצוותים הנמצאים בדרך, באופן שמאפשר להגיע אליו במהירות ובקלות, גם אם הילד מבוהל או שאינו יודע להסביר היכן בדיוק הוא נמצא.

עוד ממליצים במד"א להזין ביישומון את המידע הרפואי הבסיסי של הילד, לרבות אלרגיות לחומרים שונים ולתרופות, מידע על שימוש במשאפים ועל מחלות שונות דוגמת אסתמה, סכרת, אפילפסיה, מחלות לב, או כל מידע רפואי משמעותי אחר. כך, צוותי מד"א המגיעים לטפל בילד, יכולים לקבל מיד את כל המידע הרפואי הרלוונטי לטיפול בו, גם כאשר הוא אינו יודע, או אינו יכול, להסביר על עברו הרפואי בעצמו.

במגן דוד אדום מדגישים כי היישומון נגיש לחלוטין גם לבעלי מוגבלויות וזמין במגוון רחב של שפות. עוד מאפשר היישומון, שהורד כבר ע"י יותר ממאה אלף משתמשים בישראל, להכניס לתוכו מידע רפואי ופרטים של קרובי משפחה. כך לדוגמא, יכול ההורה להכניס אל היישומון את המידע הרפואי של ילדו, ובמקרה חירום לשגר אליו את צוותי מד"א, מבלי שהילד יצטרך לעשות דבר.