שוות על הדשא

טורניר של קבוצות המשתתפות בתוכנית "בועטות" נערך בעפולה. צילום: בתאל גרינברג, שער שוויון

המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל מחזק את תחום החינוך הבלתי פורמאלי באמצעות קבוצות חוגי ספורט המעודדות מצויינות בעמקים. בתוך כך, בשבוע שעבר התקיים באצטדיון עפולה טורניר של קבוצות המשתתפות בתוכנית בועטות של עמותת שער שוויון הפועלות בסיוע המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל שמעודדת מצויינות במגרש ומחוצה לו.
בטורניר השתתפו 10 קבוצות מבית הספר תומר מבית שאן, בית הספר נופים אלומות מעפולה, בית הספר אלשרק מנצרת, בית הספר היסודי מכפר כנא, בית הספר אל פארבי מריינה, בית הספר גבל סיך מעין מאהל, בית הספר אל טור מדבורייה, בית הספר היסודי מאכסאל, בית הספר היסודי מטורעאן ובית הספר היסודי מסאגור. קבוצת ׳בועטות׳ מטורעאן זכתה בגביע הקבוצה ההוגנת, גביע המוענק לקבוצה עם הרוח הספורטיבית הבולטת ביותר ללא קשר לתוצאות המשחק.

• "אנו רואים בשילוב ילדות ונשים בענף הכדורגל מטרה לאומית וחברתית"

מנכ״ל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, אילן שוחט: ״המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל פועל על מנת לייצר שוויון הזדמנויות כך שכל ילד וילדה בפריפריה החברתית והגאוגרפית יוכלו ליהנות מחוגי ספורט ללא עלות. חוגי הספורט מתוקצבים על ידי המשרד בהיקף של כ- 5 וחצי מיליון ש"ח כך שמעל 2,500 ילדים וילדות נהנים מחוגי ספורט ללא עלות. חוגים אלו מעודדים מצויינות. המשרד פועל בכדי לצמצם את הפער ביחס שיעור הנשים העוסקות בספורט גם בחברה היהודית וגם בחברה הערבית. העצמת נשים מגיל צעיר וחוגי הכדורגל, הניתנים ללא עלות מחזקים את הדימוי העצמי של הילדות ומאפשרים להן לכבוש ולפתוח שערים נוספים לעתיד שלהן".
מנכ״ל שער שוויון, לירן ג׳רסי, סיפר על תוכניות העמותה להמשיך ולחזק את כדורגל הנשים בארץ  ״אנו רואים בשילוב ילדות ונשים בענף הכדורגל מטרה לאומית וחברתית. התוכנית מעניקה לאלפי ילדות הזדמנות להשתלב בקבוצת כדורגל הפועלות בבתי ספר, זאת במטרה לייצר מסגרת נוחה, המאפשרת לילדות להצטרף לענפי ספורט מגוונים. אנו רואים את הכישרון ואת היכולות של הבנות הצעירות וזו בהחלט רק ההתחלה בשבילן, את הפוטנציאל האדיר של ׳בועטות׳ נוכל לראות בשנים הקרובות בפתיחת קבוצות חדשות ובמספר השחקניות שישתלבו בליגה, שאת צעדיהן הראשונים הן עשו ב'בועטות".
חוגי הספורט של המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל ועמותת שער שוויון ניתנים ללא עלות ומשלבים סיוע לימודי במטרה לחזק את המצוינות בתחום החינוך הבלתי פורמאלי בפריפריה, הגיאוגרפית והחברתית. חוגי הספורט ניתנים בהיקף של כ- 5 מיליון ש״ח וגם מעניקים חיסכון של אלפי שקלים להורים ומעודדים במסגרת התוכנית, כ-150 קבוצות ילדים וילדות מעשרות רשויות בנגב ובגליל מקבלים כ-6 שעות שבועיות הכוללות שעות אימון על המגרש ושעות סיוע בשיעורי בית, הכנה למבחנים ופעילויות העשרה לאחר שעות בית הספר תוך שמירה על מבנה של קבוצות הספורט.

 

זוכרים את החייל שנחטף בעזה: טורניר כדורגל לזכרו של שקד דהן ז"ל

|

כבוד: ליאור מתגלגלת כל הדרך אל המדליה

|

תכירו: האלופה הבינ"ל באגרוף מעפולה

|