שוב לא שקט: 4 נעצרו במשמרת מחאה בביה"ח "העמק"

הארבעה, בגילאי 50-16, תושבי אום אל פאחם ודיר חנא, נעצרו לאחר שסירבו להזדהות ולעזוב את בית החולים לאחר שעות הביקור. בהמשך הם התנגדו להתלוות עם השוטרים לתחנת המשטרה בעפולה

משטרת ישראל עצרה אמש ארבעה חשודים בהפרת סדר במרכז הרפואי העמק בעפולה. הארבעה השתתפו במשמרת מחאה בבית החולים. כידוע, בשבועת האחרונים נערכו בסמוך לכניסה למרכז הרפואי העמק בעפולה ולפארק העירוני מספר מחאות של תושבים מהמגזר הערבי, לעיתים בתמיכה של חברי כנסת, במטרה להביע תמיכה בעיתונאי מוחמד אלקיק השובת רעב מזה קרוב לשלושה חודשים. לאחרונה השהה בג"צ את מעמדו של אלקיק כעציר מנהלי, אך הוא עדיין שובת רעב. המוחים שנושאים שלטים קוראים לשחרר את העיתונאי. בחלק מהמחאות הם נושאים אל על את דגלי פלסטין, מה שמעורר את זעמם של תושבי עפולה והעמקים, המגיעים בשערי בית החולים. לצד המוחים פועלים גם פעילים במסגרת משמרות מחאה.

• סרבו להישמע להוראות וסירבו להזדהות

ארבעת החשודים שנעצרו סרבו להישמע להוראות המאבטחים בבית החולים שביקשו מהם מספר פעמים לעזוב את המקום כיוון שהמשך נוכחותם לאחר שהסתיימו שעות הביקור פגעה במנוחת המטופלים. כמו כן סרבו החשודים להישמע להנחיות השוטרים שנקראו לטפל באירוע, סירבו להזדהות וסרבו להתלוות עימם לתחנת המשטרה. בין העצורים שלושה תושבי א.א.פאחם ותושב הכפר דיר חנא. העצורים הם בגילאים 16, 21, 40 ו-50. הבוקר יבקשו חוקרי תחנת עפולה להאריך את מעצרם בבימ"ש השלום.