שדה תעופה בינ"ל בעמק: ועדת הכלכלה של הכנסת קוראת להקים את שדה התעופה בנבטים

הוועדה קוראת לממשלה לבטל את החלטתה מ-2014 (החלטה 2050) שנותנת עדיפות להקמת השדה ברמת דוד. צילום: מוא"ז עמק יזרעאל

ועדת הכלכלה של הכנסת דנה היום בסוגיית מיקומו של שדה התעופה הבינלאומי הנוסף. בסיומו של הדיון, בו השתתפו נציגי משרדי הממשלה וראשי רשויות מהנגב ומהצפון, הודיע יו"ר הוועדה ח"כ יעקב מרגי  מש"ס, שהוועדה תומכת בהקמת שדה התעופה הבינלאומי הנוסף, בנבטים.
ח"כ מרגי הוסיף כי הוועדה קוראת לממשלה לבטל את החלטתה מספר 2050 משנת 2014, הנותנת עדיפות להקמת שדה משלים ברמת דוד וציין כי הוועדה תומכת בהחלטתה של שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, להקים את השדה בנגב. הועדה מברכת את שר הביטחון, בני גנץ, על מתן ההנחיה לבחינת חלופות נוספות בדרום ולכוון את עבודת המטה להקמת השדה, בנבטים.
ח"כ מרגי ציין כי יש להאיץ את הכנת סקר ההשפעה על בריאות הציבור עבור שתי החלופות. יו"ר הוועדה אף קרא לכל הגורמים הרלוונטיים לקיים ישיבת מטה, נוכח עמדות שרי התחבורה והביטחון ולהגיש את מסקנותיהם לוועדה עד ה-1 בדצמבר 2020.
חברי כנסת נוספים התבטאו בוועדה כנגד החלטה 2050, ח"כ רם בן ברק מיש עתיד תל"ם אמר כי: " צריך לבטל את החלטה 2050 שנותנת עדיפות לשדה ברמת דוד. אנחנו מדינה שיש לה צבא ולא צבא שיש לו מדינה. היעדר תסקיר הבריאות הוא שערורייה. יש לעשות אותו בצפון ובדרום גם יחד".
ח"כ קרן ברק מההליכוד: "הברירה היא בין הקמת שדה מוגבל ברמת דוד, לבין שדה גדול שיספק את כל הפתרונות בנבטים. רק בחלם ניתן לחשוב על תסריט הזוי של העדפת שדה מוגבל".
אייל בצר, ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל: "אני מברך את ועדת הכלכלה על הדיון החשוב. מתנהל כאן מצעד איוולת ואני מברך על כך שסוף סוף, ההיגיון בהבנת האבסורד מתחיל לחלחל. סימנו כאן מטרה והיא רמת דוד ומאז, הכל נסוב סביבה. חייבים להבין ששדה תעופה בעמק, משמעותו הרס כלכלי וחקלאי לאסם התבואה של המדינה, ולדרום הוא מפתח לשגשוג וצמיחה".
פרופ' חגי לוין, יו"ר ההסתדרות הרפואית התייחס גם הוא לנושא מהזווית הבריאותית ואמר: לא יעלה על הדעת שבמדינת ישראל תתקבל החלטה כזאת משמעותית ללא בחינת הנושא הבריאותי. אנחנו דורשים הכנת תסקיר בריאות לשתי החלופות".