שבעי רצון: הצלחה מרשימה ליום ללא רעב ה- 4 של ויצו ניר העמק

מאות ילדים מעפולה והאזור נהנו ביום רביעי האחרון מפיצות, פלאפל, נקניקיות, שניצלים ועוד מנות רבות בשני שקלים בלבד – הודות למיזם החברתי הנרחב של כפר הנוער ויצו ניר העמק. צילום: גד לוי

והעיר עפולה צהלה ושמחה: מאות ילדים תושבי בירת העמק, הורים ומשפחות לקחו חלק ביום רביעי האחרון באירוע השיא של הפרוייקט החברתי "יום ללא רעב", הרביעי במספר, אותו מוביל כפר הנוער ויצו ניר העמק.
בדיוק בשעה ארבע אחר הצהריים ניתן אות והילדים הציפו את בתי העסק והמסעדות ברחבי העיר שהעניקו להם מנות אוכל בשני שקלים בלבד. בין היתר אכלו התלמידים פיצות, שניצלים, פלאפל ונקניקיות תמורת מטבע של שנקל. נציגי הכפר גם הציבו בסמוך למזרקה בכיכר העיר שני דוכנים בהם דאגו לחלק חומרי הסברה ולמכור כריך עם נקניקיות בשני שקלים בלבד. האירוע לווה במוזיקה מקפיצה ואווירה תוססת ש'העירה' את כל העיר השלווה בדרך כלל בשעות הללו.

מיזם חברתי מבורך- נציגות מויצו ניר העמק באירוע השיא במרכז העיר עפולה
מיזם חברתי מבורך- נציגות מויצו ניר העמק באירוע השיא במרכז העיר עפולה

את האירוע הובילו רונן וטורי, מלווה מועצת התלמידים, שלומי ברטלר, מורה לתקשורת בכפר, חברי מועצת התלמידים, אנשי צוות, חינוך ומנהלה מהכפר וכמובן התלמידים שראויים להערכה רבה על תרומתם לקהילה הסובבת אותם. הפרוייקט זכה לתמיכה גדולה גם ממנכ"לית הכפר אסתי כהן שהקפידה להיות נוכחת ומעורבת בכל תהליך הפרוייקט שזכה לחשיפה תקשורתית נרחבת גם בערוץ 2, באתר החדשות YNET, ברדיו קול רגע ובעיתונות הכתובה המקומית.

• "היה מרגש לראות עוד בעלי עסקים מעפולה שכבר ביקשו להשתתף בפרוייקט”

"פרוייקט יום ללא רעב הוא פרוייקט מרתק וערכי", אמרה השבוע אסתי כהן, “זו הפעם הרביעית שהמיזם מתקיים ומשנה לשנה מספר המשתתפים גדל. שמחתי לראות ביום רביעי אחר הצהריים מאות ילדים והורים גודשים את בתי העסק ונהנים ממנות בשני שקלים בלבד. מועצת תלמידים בליווי של רונן וטורי ושלומי ברטלר נערכו לאירוע הזה כבר זמן רב. מעבר לאירוע השיא במרכז העיר עפולה תלמידי המועצה נכנסו לכיתות והעבירו שעת חינוך בנושא 'פערים חברתיים'. כמו כן נערך ביום ראשון שעבר בכפר פאנל חברתי מכובד עם שאילת שאלות נוקבות וקשות בו לקח חלק ח"כ מיקי לוי מיש עתיד והפעילים החברתיים עליזה יוסף ונגה שרון. היה מרגש לראות עוד בעלי עסקים מעפולה שכבר ביקשו להשתתף בפרוייקט”.

ילדים ובני נוער צבאו על העסקים שנרתמו למבצע וקיבלו מנות שניצלים, פלאפלים ועוד בשני ש"ח
ילדים ובני נוער צבאו על העסקים שנרתמו למבצע וקיבלו מנות שניצלים, פלאפלים ועוד בשני ש"ח

כהן הוסיפה כי כל בית עסק שהיה שותף ביום קיבל תעודת הוקרה ממוסגרת. "היום הזה ביטא הרגשה חינוכית של עשייה והכוונה נכונה של הנוער שלנו. האכפתיות מהאחר ולקיחת האחריות "להעיר" את הנושא ואף לפעול בחלקה הקטנה שלהם – שהיא בעצם חלקה גדולה וחשובה מעודדת מאוד. זה מוכיח לנו שהנוער שלנו איכותי ויש על מי לסמוך”, סיכמה כהן.
רונן וטורי שהיה נרגש מההצלחה הרבה של הפרוייקט ובעקבות זאת זכה לשבחים מכל עבר, הוסיף כי מגיע קרדיט רב גם למועצת התלמידים העירונית בעפולה ומגדל העמק וכן לזו של בית הספר עמק חרוד.
חן רודיטי, יו"ר מועצת התלמידים סיכמה ואמרה כי תלמידי הכפר היו שמחים ונרגשים לראות את הילדים נהנים מהפרוייקט החברתי שזכה להצלחה כבירה.

עוד תמונות מיום ללא רעב – 4 בעפולה: