שביתה בעמק המעיינות: קריאה לצדק לפריפריה

החלטת הממשלה להקפיא את מתווה מפת ההטבות גוררת הפגנות וביקורת נוקבת על ההחלטה ועל תוצאותיה ההרסניות, ובעקבות זאת הוקם מטה מאבק משותף לרשויות שנפגעו מן ההחלטה וביניהן מוא"ז עמק המעיינות שתושביה יצאו להפגין ואף חסמו את צומת הגשר הרומי.

ביום רביעי (04/11)  יצאו תושבי מוא"ז עמק המעיינות להפגין כנגד ההחלטה המתגבשת של הממשלה להקפיא את מתווה מפת הטבות המס שעד כה נהנו רבים מיישובי הפריפריה, ולאחרונה ע"פ המתווה של ח"כ גפני מספר היישובים הזכאים להטבות גדל מ – 182 ל –  400.
אולם לאחר התנגדויות הוחלט בממשלה להקפיאן,  בעקבות זאת יצא ח"כ גפני יו"ר ועדת הכספים בביקורת נוקבת על ההחלטה ועל תוצאותיה – ללא חקיקה ההטבות עלולות להתבטל.

יורם קרין  - ראש מוא"ז עמק המעיינות בישיבה משותפת עם סגן שר השיכון ז'קי לוי
יורם קרין ראש מוא"ז עמק המעיינות בכנסת בישיבה משותפת עם סגן שר השיכון ז'קי לוי

 

בהיוודע דבר הקפאת המתווה החדש של מפת ההטבות, יצאו כ – 200 ישובים בצפון ובדרום למאבק משותף כנגד החלטת הממשלה ובין היתר נערכו שביתות והפגנות מחאה ברחבי הארץ שכללו הפגנות וחסימת צמתים וצירי כבישים.


לטענת ראשי הרשויות הנאבקים בהקפאה, המתווה של יו"ר וועדת הכספים ח"כ גפני יוצר צדק ושוויון ומאפשר הכנסתם של עוד ישובים רבים בנגב ובגליל למפת הטבות המס ויתרום לחיזוק ההתיישבות בנגב ובגליל.
ממוא"ז עמק המעיינות מסרו השבוע לעמק ניוז כי הם הצטרפו למאבק הרשויות, משום שלראשונה הוכנסו יישובי עמק המעיינות למפת ההטבות ששורטטה לאחר קביעת קריטריונים ברורים, ביניהם: מרחק מגבול בינלאומי, מדד פריפריאלי ועוד.


כאמור ביום רביעי יצאו התושבים להפגין תחת הקריאה "צדק לפריפריה" וחסמו את צומת הגשר הרומי . ובמקביל עלה ראש המועצה של עמק יהמעיינות יורם קרין לכנסת עם עוד ראשי רשויות  להמשיך ולגייס חברי כנסת למאבקם כנגד ההקפאה. קודם לכן ביום שני באותו שבוע, קיים יורם קרין  פגישות בכנסת, עם ח"כים ושרים ואף השתתף בישיבה סוערת במיוחד של ועדת הכספים.
יש לציין כי למאבק ראשי הרשויות הצטרפו ח"כ הכנסת אורלי לוי וסגן שר הבינוי השר ז'קי לוי.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


בעקבות זאת הסביר קרין לתושביו  במכתב בו כתב:" בשבועות האחרונים אנו מנהלים מאבק על הכללת כל יישובינו במפת הטבות המס החדשה, ואנו מקווים שיהיה פתרון שיאפשר זאת. הטבות אלה הן בשורה אדירה אשר תשפיע על כיסו של כל אחד ואחת. עקב רצון הממשלה להקפיא את המתווה שהתגבש החלטנו  לצאת למאבק ציבורי רחב. זהו חלק ממאבק של כ- 200 יישובים בצפון ובדרום אשר שובתים כנגד הקפאת מתווה הטבות המס ואנחנו בתוכם. תמיכתכם במאבק חשובה ביותר. המאבק הוא של כולנו למען עתידנו"!

ממוא"ז עמק המעיינות נמסר עוד כי פורום ראשי הרשויות החליט להמשיך את השבתת הרשויות גם בהמשך השבוע וביום רביעי אף החריפו את המאבק וסגרו צמתים ברחבי הגליל והנגב.