שבועות בגלבוע: ילדי קיבוץ בית השיטה, יצאו לשדות לחגוג את החג

השנה החגיגות בגלבוע היו אמנם מאופקות יותר, בשל מגבלות הקורונה, אך בישובים לא ויתרו על המסורת- הטקס צולם מראש, ושידורו יועבר בחג לחברים.
בנוסף, יצאה אמש בערב עגלה מקושטת עם די.ג'יי שהסתובבה במושב ומפעיליה חילקו קרטיבים וכוסות בירה לחברים. גם בקיבוץ עין-חרוד מאוחד השקיעו בתערוכת טרקטורים עליהם מיטב התוצרת. אדיבות: מוא"ז הגלבוע(צילום: גיל אליהו)

נדמה שאין חג, כמו שבועות, המאפיין את המסורת החקלאית של המרחב הכפרי. מידי שנה מתקיימים בקיבוצי ומושבי הגלבוע, עשרות טקסים וחגיגות המפגינות את מיטב הביכורים, ילידי השנה האחרונה, הצגת תנובת הענפים החקלאיים ואחרים, תצוגת כלים חקלאיים והישגי התעשייה, דוכני מזון וריקודים.
השנה החגיגות יותר מאופקות יותר, בשל מגבלות הקורונה. כך, למשל, ברמת צבי, הטקס צולם מראש, ושידורו יועבר בחג לחברים.
בנוסף, יצאה אמש בערב עגלה מקושטת עם די.ג'יי שהסתובבה במושב ומפעיליה חילקו קרטיבים וכוסות בירה לחברים. גם בקיבוץ עין-חרוד מאוחד השקיעו בתערוכת טרקטורים עליהם מיטב התוצרת, וביניהם פינות הפעלה לילדים וחלוקת אבטיחים, קרטיבים ותירס. בישובים אחרים עברו טרקטורים עם חציר סביב הבתים.
"הקשר לאדמה קיים בדנ"א של כל מי שנולד וחי בגלבוע". אומר עובד נור. "חג השבועות הוא החג של החקלאות, החקלאים וההתיישבות. חג של מעגל החיים והקשר אל הטבע והאדמה. מקור חיינו, ומורשתנו! זה חג של ביחד. מעגלים־מעגלים בתוך הקהילה באים לידי ביטוי על במה או בשדה. המעטפת השנה אולי תקבל גוון עכשווי, אבל המסורת עדיין כאן, ביחד עם הערכים הטובים של צמיחה, התחדשות ודרך הארץ". אומר ראש המועצה.