רשות ניקוז ונחלים ירדן דרומי מובילה חיבור קהילתי לטיפוח השטחים הפתוחים

במהלך החגים חודש שעבר נפגשו מדריכי הרשות להשתלמות והערכות לתחילת תכניות חינוך וקהילה לשנת הלימודים תשפ"ב, ליצירת חיבור לשטחים הפתוחים באגני הנחלים באזור. עובד יבין, מנכ"ל הרשות: "תקופת הקורונה חידדה את ההבנה שהשטחים הפתוחים הם הבית שלנו". צילום: רשות הניקוז

רשות ניקוז ונחלים ירדן דרומי קיימה לאחרונה השתלמות שנתית למדריכי הרשות, כחלק מתפיסת ניהול המרחב. "המשימה שלנו היא לתכנן, לבצע ולדבר עם אנשים באותה עוצמה", אומר עובד יבין, מנכ"ל רשות הניקוז, "המשמעות היא שפיתוח אתרים מתבצעת בשיתוף הקהילות ובמקביל לתוכניות חינוך וקהילה, על מנת ליצור זיקה ומחויבות לטיפוחם. תקופת הקורונה חידדה את ההבנה שהשטחים הפתוחים הם הבית שלנו, ושיתופי הפעולה עם הרשויות המקומיות ומערכות החינוך הפורמליות והבלתי פורמליות הוכיחו שהסברה ומעורבות מאפשרת לקהילה לאמץ את הסביבה ולסביבה לתרום לגיבוש הקהילה".
ברשות מציינים עוד כי מדריכי הרשות פועלים להטמעת תוכניות החינוך בקרב ילדים, נוער וקהילות בכל אגני הרשות, במטרה לחזק את תחושת השייכות לנחלים ולשטחים הפתוחים ובכך לייצור מחויבות לטיפוח ושמירה על ערכי הטבע שבסביבתם, תוך הכרות עם פעילות רשות הניקוז, החי, הצומח, האקולוגיה ועוד. התוכניות פועלות בשיתוף הרשויות המקומיות ביישובי המרחב ומותאמות לקהילות המגוונות המתגוררות בו. במהלך ההשתלמות המדריכים נחשפו לפרויקט השיקום של נחל השבעה, כמקרה בוחן לחיבור הקהילה המתגוררת בסמוך וכן, לחיבור בין קהילות מגוונות המאפיינות את המרחב, ביניהם יהודים וערבים.
במהלך ההשתלמות חשף ותירגל זיו כרמל, המתמקד בהדרכה באזור העמקים, עומקים חדשים ומרתקים בתחום עקבות בעלי החיים. בהמשך המדריכות חוה אליהו יבין וענת חזן, שיתפו התאמת מתודות הדרכה ונוהל שיח עמיתים לחיזוק הקשר ועבודת הצוות. איציק רחמים, המתמקד בהדרכת ילדי ונוער בית שאן, הדגיש את מקומה של עבודת הצוות בין המדריכים.
עובד יבין, מנכ"ל רשות הניקוז, בירך את המדריכים והמדריכות, והציג את גישת הניהול האגני המשותף לכלל הגורמים הפועלים במרחב כתפיסת עולם, "גישה וצורת ניהול התופסת נפח ברשות ניקוז ונחלים ירדן דרומי, הנותנת מענה למרחב מעיינות ונחלים עשיר ומאתגר", כך לדבריו.
שירי פירדמן, מנהלת מחלקת קהילה וחינוך ברשות, ציינה כי: "לאחר שנת זום שמחנו להיפגש בשטחים הפתוחים. יש לנו נבחרת איכותית של מדריכים מהשורה הראשונה ובכל מפגש כולם מעשירים אחד את השני בתובנות, ידע, כלים ורעיונות שישמשו במגוון התוכניות החינוכיות לטובת כלל המרחב".

לאחר פרויקט שיקום והנגשה ב- 25 מיליון שקלים: קק״ל פתחה את נחל השופט למבקרים

|

ברוח האביב: סיור מסביב למסילה – לאורכה ולעומקה של רכבת העמק

|