"רק מי שעבר את מה שאני עברתי ויצא מזה בחיים מבין כמה המחלה הזו קשה"

מוהדי אלהיב מהכפר בית זרזיר שבעמק יזרעאל חלה בקורונה, היה במצב קריטי ונדרש להיות מחובר לאקמו במשך כחודש. בביה"ח פוריה סיפרו כי היה חשש כבד מאד לחייו, והם כמעט איבדו תקווה. אבל הסיפור הזה נגמר עם סוף טוב לאחר שאלהיב התאושש. צילום: פוריה

מוהדי אלהיב, חולה הקורונה הקשה והמורכב ביותר שאושפז במחלקת טיפול נמרץ קורונה, במרכז הרפואי פוריה, והיה במצב קריטי, החלים. במהלך האשפוז מוהדי היה מחובר למכשיר האקמו במשך חודש.
אלהיב (55) מהכפר בית זרזיר בעמק יזרעאל, אושפז בראשית חודש דצמבר בשנה אשתקד. "הגעתי באמבולנס, במצב לא טוב, הביאו אותי למחלקת קורונה והתחילו לטפל בי", הוא שחזר השבוע.
ד"ר משה מתן, מנהל מחלקת טיפול נמרץ קורונה, מוסיף, "כמו רוב חולי הקורונה, הוא הגיע במצב יציב, כשהוא סובל מקוצר נשימה – אבל המצב שלו הדרדר בהדרגה. בתחילת ינואר חלה החמרה במצבו והוא קרס נשימתית ומצבו הקשה חייב חיבור למכונת לב ריאה- אקמו. היה שלב שמצבו היה קריטי ושקלנו גם אפשרות של השתלת ריאות". מוהדי מתקשה לשחזר את הרגעים הקשים, "פחדתי מאד, לא רציתי למות – רציתי לחיות".
אחמד בלאונה, אח אחראי במחלקת טיפול נמרץ קורונה הוסיף, "מוהדי היה מחובר למכשיר האקמו במשך חודש. היה חשש כבד מאד לחייו, כמעט איבדנו תקווה. בעשרת הימים הראשונים הוא היה מורדם ורק בהמשך הערנו אותו. לשמחתנו בהדרגה מצב הריאות החל להשתפר ויכולנו לגמול אותו מהאקמו. זה מצב מורכב שחייב טיפול והשגחה צמודה של הצוות הסיעודי, זו פעם ראשונה שאנחנו מטפלים לאורך זמן בחולה שהוא ער ומחובר לאקמו. החיבור לאקמו מצריך בקרה 24 שעות ביממה, אם יש איזושהי תקלה ואין תגובה מידית של הצוות הסיעודי עלולים לאבד את החולה".
בתחילת פברואר, לאחר חודש וחצי אשפוז במחלקת קורונה, מוהדי החלים והתאושש ועבר להמשך טיפול ביחידת טיפול נמרץ לב. ד"ר עידו בירתי מנהל מערך הלב, מסביר, "הוא הועבר לטיפול ביחידה בשל יתר לחץ דם ריאתי שדורש טיפול מורכב. לשמחתנו תפקוד הלב שלו השתפר משמעותית".
למוהדי 6 ילדים שהעבירו את השבועות האחרונים בחרדה לגורל אביהם. שעות ספורות לפני השחרור הביתה, הבן האני (25) סיפר, "אי אפשר לתאר את ההרגשה הזו. אנחנו כל כך מתרגשים ומודים לצוות. הם הצילו את אבא שלי".
"רק מי שעבר את מה שאני עברתי ויצא מזה בחיים מבין כמה המחלה הזו קשה. אני חקלאי והייתי חזק ובריא. הייתי תלוי בין חיים ומוות. לכו להתחסן, אל תחכו שנייה!"