"רק מי שהביט לייאוש בעיניים וסילק אותו יכול להבין את עוצמת כוח העננים"

סיפורו מעורר ההשראה של הצעיר דללין דסטאו מעפולה, שחווה יתמות כפולה, זוכה בימים אלה לגרסה כתובה ומרגשת בספר "כוח העננים". צילום: שגיב ליינקיד

לפני שבע שנים וחצי בלבד התהפכו חיו של נער מהכפר אלפא באתיופיה, נער שלא הכיר את אמו ומאביו נותרו רסיסי זיכרונות, נער שנעטף באהבה על ידי הסבתא שנפטרה, על ידי הדודה ועל ידי דוד נוסף. אל מול בורות העצב, אל מול החומות שהבקיע בעשר אצבעותיו ובכוח העננים, הצליח הנער לפלס לו נתיב, לחצוב לו דרך משלו , להיאחז בחיים ולהצליח. זהו סיפורו של דללין דסטאו אשר כנגד כל הסיכויים הצליח לצמוח לתפארה, לא ויתר, נאחז בתקווה ובאמונה וניצח.

• הגשמת חלום

"אני כל כך נרגש מהספר הנפלא והמיוחד, "כוח העננים", הספר מעניק כוח למי שאיבדו את הכוחות להתמודד, להתקדם, להצליח ולנצח בגדול, אומר דללין ומוסיף, "רק מי שחווה יתמות כפולה, רק מי שחש בודד גם כשסביבו אנשים רבים וטובים, רק מי שהביט לייאוש בעיניים וסילק אותו יכול להבין את עוצמת כוח העננים, ענני הכבוד שהם אימי, אבי וסבתי שליוו אותי מהכפר באתיופיה לארץ החדשה, ארץ ישראל."

דללין, כיום חייל בצבא ההגנה לישראל הצליח באופן מעורר השתאות להתערות בחברה הישראלית, להיבחר לתפקיד יו"ר מועצת התלמידים בבית הספר, חבר בהנהגה העירונית, הארצית, לזכות בפרס שר החינוך, להרצות בבתי ספר, מערכת הביטחון, ההנהלות הבכירות בתעשייה הישראלית, לייסד ולהקים את ארגון "משפאחה" למען ילדים יתומים, להיבחר כאחד מעשרים בני הנוער המשפיעים בישראל, ולהיות חייל בשירות משמעותי.
כשקיבל לידיו את העותק הראשון של הספר, "כוח העננים" אמר דללין: "ראשית, אני רוצה להודות למשרד הפרסום והיח"צ שחר-ביו שליוו אותי ומלווים עד היום, בהגיית הרעיון של כתיבת הספר והוצאתו לפועל. לאורי ביו, המנהל האישי שלי במשרד אשר מלווה אותי יום יום, במסירות ובנחישות תוך דרבון אין סופי בדרכי להגשמת חלומותיי. אני גם רוצה להודות לסופר עמנואל בן סבו שקרא אותי כספר הפתוח ומלבד כישרון הכתיבה שילב את היותו איש חינוך ערכי ומוביל. גם הציורים של הצייר הבינלאומי סשה וייסמן מוסיפים בדרכם לאיכות הספר וייחודו". הספר יצא בהוצאת הספרים: " עכשיו אפשר" .