רק בריאות: שלושה טיפים קטנים לשנה טובה מתוקה ובריאה עם פחות סוכר

טור הבריאות של ציפי ליבנה: קבלו שלושה טיפים, לעבור את החגים מבלי לצרוך יותר סוכר ממה שאתם לושבים שאתם אוכלים

רובנו רוצים לאכול בריא ומבינים שיותר מדי סוכר אינו בריא. הבעיה היא שהרבה אנשים אוכלים יותר סוכר ממה שהם חושבים שהם אוכלים, והבעיה הגדולה יותר היא שהנזקים שהסוכר גורם אינם מורגשים עד שלפעמים כבר מאוחר מדי.
ברפואה ידוע שהתרופה הטובה ביותר היא מניעה. אפשר די בקלות ובלי לעשות שינויים גדולים בחיים להפחית את כמות הסוכר שאוכלים. במשך השנה נתתי המון טיפים ועצות לאכילה נבונה והנה שלושה החשובים ביותר של ה "טיפי מציפי":

• תפסיקו לשתות שתייה מתוקה

מה הכמות הנכונה של שתייה מתוקה שאינה מזיקה? אפס. כאשר שותים שתייה מתוקה, כולל מיצים טבעיים, מכניסים כמות גדולה של סוכר תוך זמן קצר מאוד לתוך הגוף. השתייה נספגת במערכת העיכול כמעט בבת אחת. אחת הדרכים היעילות ביותר להוריד את צריכת הסוכר היא להפסיק לשתות משקאות שיש בהם סוכר.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


• תקראו את הרכיבים

הידעתם? כ- 80% מהמאכלים שאפשר לקנותם בסופר, מכילים תוספת סוכר וגם אם בחלק מהמוצרים יש רק מעט סוכר – בסופו של דבר זה יכול להצטבר להרבה.
הלקוחות שלי לומדים לקרוא את הרכיבים של כל מוצר שהם קונים  ולפעמים קשה להאמין לאיזה מוצרים מוסיפים סוכר. לדוגמא, האם לא עדיף לבחור בפחית רסק עגבניות ללא תוספת סוכר, במקום עם סוכר?

• סוכר זה סוכר- וכל סוגי הקמח הלבן הם גם סוכר

כאשר כתוב על מוצר "ללא תוספת סוכר" זה אינו אומר שאין בו סוכר אלא שפשוט לא הוסיפו סוכר לבן תעשייתי. סוכרים טבעיים כמו דבש וסילן הם עדיין סוכר לכל דבר ועניין. קיימים כחמישים שמות שונים של סוכר וכדאי ללמוד מה הם.
עוד טעות נפוצה היא האמונה שאם הטעם אינו  מתוק, סימן שאין במאכל סוכר. קמח לבן נספג במהירות במערכת העיכול והופך לסוכר, וכך גם קמח אורז, קמח תירס וקמח תפוחי אדמה. לכן, כדאי להתייחס לקמח לבן כמו לסוכר – הוא טעים אבל כדאי להגביל את הצריכה שלו מטעמי בריאות.
קוראים יקרים, אני מאחלת לכם ולכל עם ישראל שנת בריאות ושפע, ויהי רצון שהשנה הזאת תהיה טובה ומתוקה עם פחות סוכר והרבה מאוד שמחות, אושר, ושלום.

באהבה

ציפי ליבנה, אחות מוסמכת, מומחית לגמילה מסוכרים, עורכת סדנאות קבוצתיות, תכניות לליווי אישי וזוגי, ומרצה לקהל הרחב.
מייסדת "ציפי ליבנה – משקל בריא וראש חופשי". היכנסו לאתר zlivneh.com